Lazy day

Seg som attan i morse. Inte så konstigt eftersom jag låg vaken till halv två igår och läste kursmaterial. Jag behöver verkligen sova...

Ringde A. och frågade om hon ville gå en långpromenad i det fina vädret. Visst hon kunde hänga med men hon skulle börja jobba 12. Vi traskade på i ganska rask takt, men vi kom inte hem förrän tio minuter i tolv. Gissa om hon fick bråttom! Den fina solen försvann snabbt och ersattes av en isande kall vind. Höll på att frysa ihjäl kändes det som. Angelina hann bara sova typ en kvart då det kom någon på en stor fyrhjuling som väsnades så den kunde ha väckt döda.


For upp till cafét och mumsade i oss en STOOR negerbulle (får man egentligen inte säga). Gottigott. Man måste ju äta upp sig efter motionen.


Lagade en lasagne till Stefan och hans vänner. De tyckte den var väldigt god och jag blev naturligtvis barnsligt glad över berömmet. Kände mig som värsta supermorsan.

Resten av dagen har jag bara segat och degat och inte fått något vettigt gjort. Försökte få Angelina att somna på eftermiddagen men det ville hon INTE. Hon somnade dock halv sju redan. Alltid något.

image42
Min lilla ängel sover gott bland nallar och böcker

Undrar om jag orkar ta ett tag med skivstången idag också. Just nu är jag så tränings-sugen så det är helt sjukt. Har någon konstig överenergi-kick. Får nog mitt lystmäte stillat efter en tuff aerobic-utbildning till helgen.

image43
Skivstång, vikter och yogamatta-det enda som behövs för ett svettigt pass på kontoret

The Tudors på TV:n sedan. Riktigt bra serie. Nu har ju Lost börjat igen också efter evighetslång väntan. Nu väntar jag bara på Desperate Housewives så är allt bra sen.

Snöstorm ute och Angelina vaknar och skriker. Suck....
image44

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback