Platt fall...

image75

Hade ju fått för mig att FBK-pöjkera skulle hålla uppe tempot från matcherna mot Frölunda, men icke sa nicke.
Första perioden igår var rent utsagt bedrövlig. Färjestad-spelarna spelade som om de hade gelé i benen. Det hände ingenting! När de fick chansen om och om igen i powerplay (genom minst sagt tveksamma utvisningar på Linköpings-spelare) så gick pucken runt så lååångsamt att till och med min mormor skulle ha hängt med i i förflyttningarna. Sen efter nästan två minuters duttande och avvaktande så kommer ett litet skott-rätt i magen på Stana.

I andra perioden gör FBK en godkänd insats. Lite mer fart på rören och snabbare passnings-spel gjorde att man trodde att det skulle lossna. Men oj så fel man kan ha. Tredje perioden blev ju en enda lång pina där Gustavsson i stort sett släppte in varenda skott som träffade mål. Han och backarna var pinsamt usla igår. När loppen var kört trodde man att FBK kanske skulle försöka sätta sig i respekt inför nästa match genom att tacklas lite, men inte det heller...
image78
Glada Linköpings-spelare tackar supportrarna

Får inte FBK ordning på försvarspelet och hjöjer sig typ fem snäpp till nästa match så kommer den här matchserien att bli kortvarig....

Timrå däremot infriar mina förväntningar. Blir nog en tuff matchserie....

Det var inte kul att köra hem ifrån Karlstad igår i full snöstorm. Halva vägen var dessutom inte plogad. Skitväder!

Ofrivilligt ledig idag. Angelina är fortfarande förkyld.

Har hemskt mycket att göra så det är nog bäst jag sätter fart någon gång....

Bäst: Att jag körde en BMW igår. Var som en plog i snön.
Sämst: Äckliga, feta gubben i Linköpingsklacken som klädde av sig tills han stod i bara kalsongerna efter matchen. Då ville jag spy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback