Vårkänslor och födelsedag!

Vilket underbart väder det har varit idag! Jag och lillskruttan var ute en lååång stund i eftermiddag och bara njöt! Det känns i hela kroppen att det är nya tider på gång.
Mina vårkänslor blev till slut så starka att jag högg räfsan och började rafsa ihop alla löven ifrån grannens träd som har begravt mina rabatter. Att jag frivilligt ägnar mig åt trädgårdsarbete hör inte till vanligheterna ska ni veta. Fint blev det i alla fall. Påskriset är också redan införskaffat så nu behöver jag inte stressa alltför mycket under veckan. Antar att det blir en hel del jobb eftersom Årjäng som bekant blir invaderat av norrmän veckan innan påsk.

image53
Angelina med golfklubban i högsta hugg


Idag fyllde Peter 32 och min lill-skrutta 1,5 år. Något större firande blev det dock inte. Min stackars sambo fick nöja sig med en födelsedagsmeny bestående av tunnbrödsrulle med korv, mos och gurkmajjonäs. Ska tilläggas att jag faktiskt gjorde mig till lite i köket igår. Eftersom jag alltid är luspank när han fyller år så fick han en hemlig resa av mig i present. Den kommer att gå av stapeln sista helgen i maj och han är såååå nyfiken.

image54
Födelsedagsbarnet kan aldrig se normal ut på bild


Fick ett mejl från F. idag och hon kommer hit i påsk. Ska bli så otroligt kul att träffa henne igen! Hon har ju varit utomlands och pluggat i evigheter känns det som så hon har inte ens sett Angelina! Hon kommer att älska henne! Vi får väl hitta på nåt bus som vanligt. Med F. får man ju aldrig tråkigt i alla fall....

Kände mig som en bov förut när jag smög in till Angelina och snodde hennes snuttefilt medans hon sov. Dags att tvätta den nedsölade, nedsnorade och allmänt jätte-äckliga filten. Nu måste jag sitta uppe en bra stund så jag hinner torka den tills dagis imorgon, annars bryter helvetet lös!

image55
Stefan är sååå lett sig för han är sjuk-igen


Avslutningsvis så hoppas jag innerligt att Färjestad mosar Frölunda imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback