Jag ser ut som danska flaggan

Det är lustigt att man "glömmer" bort mellan varje golfrunda i strålande sol att golfbanan ger garanterad solbränna. Idag var jag ändå förutseende och smörjde in vissa delar med solskyddsfaktor 17, men vad hjälpte det när man missar en hel del fläckar också?

image205

Jag har inte bränt mig så det gör ont, men varm i skinnet blir man ju.....

image206
Kolla in nacken!

Golftävlingen idag gick OK tycker jag. Fick ingen riktigt bra start och puttade bedrövligt på första varvet. Räddade allt med en birdie (en under par) på 17:e hålet och gick på mitt handicap. Just då var jag bäst i bollen.
Började tyvärr andra rundan med att slå out och tappade två slag direkt. Gjorde dock par direkt på tvåan men tappade sen ytterligare två slag på grund av usel puttning.
När jag sedan slog i sjön * 2 på långhålet så var det kört. Kände mig som Kevin Costner i Tin Cup när han slår boll på boll i dammen....
Avslutade hyfsat och slutade till slut på 78 netto (31 poäng) och en niondeplats. Inte bra men inte heller katastrof. Missade det mesta på puttningen och att jag slog för långa inspel på många hål. Var inte riktigt beredd på att greenerna skulle vara så snabba.

R. i vår boll gjorde en jättebra avslutning och slutade tvåa i C-klassen. E. C. gjorde en drömrunda och slutade på 66 slag. Riktigt bra gjort!

image207
Peter har hämtat cykelstolen och tagit Angelina på hennes första cykeltur. Hon tyckte det var jätteskoj!

Jag och Angelina åkte en sväng till morsan på eftermiddagen och fick rabarberpaj med vaniljsås. Hade tänkt att grilla men Peter skulle iväg på poker så det blev bara lite korv med bröd. Lika bra det för jag har ingen matlust... Är lika tätt i bihålorna nu som imorse och har stundtals svårt för att andas ordentligt. Halsen är rejält svullen.

Ska försöka kolla på hockey sedan ( Sverige-Ryssland) men kommer nog antagligen att somna ifrån det. Såg Ryssland mot Vitryssland igår och det var väldigt spännande. Ska kanske försöka äta något också.

Imorgon ska det vara sista dagen med det här varma vädret. Snyft. Jag vill aldrig att det ska ta slut. Det är så fint ute så man nästan blir tårögd....

image208

Bäst idag: Min birdie! Inte var dag man får göra en sådan....
image209
Sämst idag: Att jag inte mår så bra just nu....Jäkla pollen (om det är nu är de som har orsakat detta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback