Summering av helgen

Nu kommer en liten uppdatering av vad som har skett under gångna helgen.

Lördag morgon blev det ganska bråttom kan man säga. Angelina vaknade vid tre natten före och ville ha mat. Jag vaknade tyvärr till ordentligt och somnade inte förrän fem igen. Resultatet blev att jag försov mig i en halvtimme på morgonen. Inte bra eftersom Stefan skulle tidigt på folkrace och jag skulle jobba. Kom med andan i halsen till jobbet vid halv nio men hade såklart glömt nyckelt. Fick vänta på att Lotta skulle komma helt enkelt....

image186
Vi hade det ganska snärjigt för det var mycket folk och vi hade tre smörgåstårtor att göra. Naturligtvis lyckades jag också göra fel på en så jag fick göra en till....
Kunde i alla fall sticka iväg till O:s namngivningsfest vid halv tre. Själva ceremonin var redan över när jag kom så jag fick gå direkt på de underbart goda smörgåstårtorna.
Det var jättemånga barn där så Angelina hade minst sagt att göra. Jag och Peter fick turas om att springa efter henne.
Som efterrätt fick vi en delikat chokladkaka som E. hade gjort själv med glass och hallon. Hur gott som helst! Nu vet jag vem jag ska vända mig till för att få ett bra recept.


Jag och Angelina på kalaset

image187

Den stolta fadern P. med huvudpersonen O. Lika som bär i med likadan slips och allt...

image188
Angelina och kompisen A. diggar framför scenen när P:s morbror underhåller

image189
O. gosar med sin nya mjukisgris.

Mitt i kalaset ringer Lotta och berättar att Skattemyndigheten har varit på besök på cafèt. De ville kolla i vår lilla bok som vi måste skriva in oss i varje dag när vi jobbar. Glömmer man det så blir det dryga böter.
Lotta fick panik för hon trodde ju att ingen hade kommit ihåg att skriva i boken. Hon blev så nervös att hon bara ville svimma eller kanske spy. Otrevlig var den ena mannen också. Bittan dök dock upp som en räddande ängel och tog över. Döm om Lottas förvåning när hon fick veta att jag hade skrivit in oss i boken precis innan jag gick hem. Jag räddade med andra ord cafét undan att betala 16 000:- till Skattemyndigheten. Där ser man. Lotta har lovat att hon ska bli görnoga att skriva i hädanefter....

Kvällen blev också jättetrevlig för F. kom på besök för tredje gången på kort stund. Satt och slötittade på VM-hockeyn och babblade bort kvällen. För er som inte vet det så är F. min allra äldsta vän sedan barndomen. Hennes farmor bodde granne med oss och jag träffade F. varje lov ifrån vi var små tills cirka 12-årsåldern. Under somrarna var vi nästan oskiljaktiga och hittade på allt mellan himmel och jord. F. har också en lillasyster som är jämngammal med min bror och de lekte precis lika mycket. Fastän F:s farmor är borta sedan några år så är huset fortfarande i familjens ägo och de kommer och hälsar på med jämna mellanrum. F. däremot är ju ofta ute på resande fot så henne ser jag tyvärr inte så ofta. Nu på senare tid har hon slagit något slags rekord tror jag....

image190
F. har mutat Angelina med Budapest-tårta för att få henne att sitta still hos henne så mamma kan ta en bild.

Igår hände det egentligen inte så mycket. Angelina sov i smått fantastiska tre timmar på dagen så golfrundan blev kraftigt försenad. Både jag och Bittan var över högt och lågt och att jag lyckades skrapa ihop 15 poäng förstår jag bara inte. Har anmält mig till tävlingen nästa helg. Får se om jag kommer sist som vanligt. Spelar ingen roll för jag älskar att tävla ändå. Om jag bara fortsätter att tävla så kanske kanske jag kan lära mig att hålla nerverna i schack...Inbillar jag mig i alla fall. Det har aldrig lyckats hittills. Brukar spela bra till de sista fyra hålen återstår, sen kommer RASET.

Kvällen igår ägnades mestadels åt att hjälpa Stefan med hans matteläxa. Han hade ett helt kapitel i läxa och därför hade jag sagt åt honom att göra lite varje dag, vilket han naturligtvis inte hade gjort. Två och en halv timme tog det innan vi äntligen var i mål. Problemet med Stefan och matte är inte att han inte kan utan att han tycker det är så otroligt tråkigt att skriva ner allt. Han är otroligt duktig på huvudräkning så slapp han bara skriva så skulle han vara klar på ett kick.

Idag ska jag och Angelina inhandla en present till Andrea som fyller år idag. Ikväll är det möte så jag måste väl förbereda även inför det antar jag. Ska nog få denna dagen att gå också tror jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback