Ursäkta röran-vi bygger om...

Då har den då äntligen börjat-ombyggnationen på Café Broms. Vi ska nämligen bygga om för att få plats med bageridelen i samma lokaler. Blir säkert hur bra som helst när det är klart. Vägen dit är ju lite värre. ..

Jag vet inte varför men jag har alltid avskytt renoveringar. Antagligen för att det blir så jäkla rörigt allting och att det aldrig känns städat.
Mitt första minne av renovering var när mamma och pappa gjorde om hallen och köket. Samtidigt. I hallen rev de upp hela golvet och jag vet att vi fick balansera på brädor. Det tyckte jag var skitläskigt....Kändes som om det aldrig blev klart. Sen skulle trappan göras om. Ganska förståeligt eftersom den var målad i någon horribel kakigrön färg. Det var bara det att färgen satt som berg. Jag kommer ihåg hur de slipade, slipade, slipade och färgen satt ändå kvar. Hur de lyckades till slut vet jag inte men bra blev det....

När vi skulle renovera i vårt gamla hus så började vi i slutet av oktober. Det var vardagsrummet som skulle fixas till och vi rev ner i stort sett allt. Kruxet med den här renoveringen var att vi var tvungna att gå igenom vardagsrummet för att ta oss upp till sovrummet och det var svårt att stänga för ordentligt. Den månad det varade kändes det som om vi bodde i sovrummet i princip hela tiden. Vi blev klara en dag före första advent och jag hade cirka en decimeter slipdamm i hela huset....

Jag hatar det verkligen. Enda fördelen är att man inte behöver städa ordentligt....

Här har det kommit upp en vägg mitt i köket och det blev riktigt bra måste jag säga. Det är bara att gilla läget för det brukar ju som sagt bli bra till sist....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback