Vad jag hatar räkningar!

image262


Nu är det ju den tiden på månaden. Den förhatliga tiden när det är dags att betala räkningar. Usch och fy! Har just suttit och gått igenom hur mycket av vår lön som försvinner den här gången och det är ingen rolig uppgift. Det enda positiva är att elräkningarna börjar gå mot lite mer normala siffror. Fattas bara annat när vi knappt har kört någon värme på över en månad. Elpriserna i det här landet är ett enda stort skämt! Alltid finns det någon anledning att höja priset.
En annan sak som är horribel är ju bensinpriset. Höll på att sätta i halsen senast jag tankade och fick se att en liter kostade 13,45 och då är det ju inte ens semestrar än. Jag är ju inte så värst utsatt egentligen för jag kör ganska lite ändå, men det tickar ju iväg så fort man ska lämna Årjäng.

Är på lite dåligt humör som ni kanske märker för jag har just suttit och gått igenom en himla massa papper. Ansökan om investeringsbidrag ska vara inne på fredag och det är naturligtvis jag som har hand om den biten. Fattas fortfarande några papper så jag får ringa till U. imorgon och fråga om hon har sett till dem. Sånt där är så himla trist men det måste göras.

image263


Idag har jag varit en riktig slöis och mest lallat omkring. Städade lite imorse och tog med mig Angelina på en promenad. Hon vaknade grinig idag, vilket är väldigt ovanligt, så jag var tvungen att hitta på något. Satte upp lite affischer för sommargympan och sedan lunchade jag på hotellet idag med. Det var pytt i panna vilket jag älskar. Idag har magen fungerat bättre också så det gick ner.

På eftermiddagen var vi ute och grejade. Fick inte så mycket gjort för Angelina gnällde mest hela tiden. Diskuterade med J. att man eventuellt skulle köpa en studsmatta och då säger hon att jag kan få en av henne. Jag blev helt paff. Det visade sig att hennes syster hade en som hon ville ge bort till J. men J. tyckte att den var för stor för deras gräsmatta. Hon tyckte att vi kunde ha den hos oss så kunde alla barnen studsa på den istället. Gissa om jag tyckte det var en bra idé. Då är det ju bara att köpa till ett nät så är det klart. Jag har antagligen världens bästa grannar.

image264



Tog en tur upp till Glenn för att titta på kattungarna. De var naturligtvis ursöta. Valde ut en hona som vi ska ha. Just nu är de lite gråvita. Svårt att avgöra vilken färg det blir på dem längre fram. Det ska bli riktigt roligt med ett husdjur igen.

Angelina somnade vid sju och jag smet ut för att rensa rabatter. Tyvärr vaknade Angelina igen vid åtta och kunde inte somna om. Troligtvis var det för varmt åt henne. Det var bara att ta upp henne igen. Hon var i alla fall på bättre humör nu på kvällen. Hon har varit riktigt jobbig stundtals idag. Tror att det är värmen som tar på henne eller också så har hon samma problem med magen som jag. Hon äter inte så mycket nämligen.

Nu är det dags för mig att kojsa för nu väntar tre dagars jobbande. Jättekul nu när det är så fint väder. Noooot!

Till sist: Jag fullkomligt älskar Dafgårds-reklamen med Kamasutra-boken! Den är verkligen hysteriskt rolig!


Kommentarer
Postat av: Katta

Hejsan!
Allt bra med dig?

Ha en trevlig natt! :)

2008-05-29 @ 00:29:38
URL: http://fakkors.blogg.se
Postat av: Madde

Jag har också fruktansvärd ångest när jag skall betala räkningar. Även om vissa månader är bättr eän andra så är det alltid ångest!!! Allt skulle varit på autogiro så man inte spg sin lön alls :)

Natti natti

2008-05-29 @ 00:40:18
URL: http://angelwing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback