Vill ha semester-NU!

image265
Det är inte bara det fina vädret som gör att jag vill ha semester. Jag vill ha hela familjen samlad för en gångs skull. Som det är nu känns det bara som om vi möts i dörren hela tiden. Ett annat skäl är att jag vill ha lugn och ro ett tag. Känner att jag har tappat greppet lite de senaste veckorna. Jag glömmer bort en massa småsaker som tider och var jag har lagt saker osv....Det vill säga jag lägger bort saker oftare än vanligt...Nycklar har jag aldrig koll på till exempel....

Som tur är så är det drygt bara en månad kvar tills semestern är här och då har jag beställt 25 grader varmt och sol hela tiden. Förra gången jag hade sommarsemester så regnade det nästan konstant hela tiden. Dessutom ska ju jag och Peter åka bort nästa helg och vara helt barnlediga. Helt underbart! Det behövs verkligen ibland att bara få vara själv.
image266

Misstänker att det är magkatarr jag har fått för jag fick en Pepcid av Bittan förut och den hjälpte oerhört bra. Får nog ta en tur till Apoteket imorgon. Det var jättelängesen jag hade magkatarr. När jag gick i skolan hade jag det nästan jämt eftersom jag var så stressad och pressad hela tiden. Otrevligt att ha är det i alla fall.

Har jobbat idag och det var en ganska hektisk eftermiddag. Jag hade fullt upp vid glassdisken i alla fall. Sen blir det ju lite omständigt när de håller på och grejar i köket medans man försöker städa, men de måste ju det så det är bara att gilla läget....

Har varit ute lite med Angelina nu på kvällen också och gungat lite. Min solros som jag köpte för två dagar sedan är redan död. Ska aldrig mer köpa solrosor!!! Ändå har jag vattnat den noga. Jävla skitblomma!
image267
Angelina har varit med mamma lite för ofta på golfbanan...

image268
Klipper gräset gör hon också min duktiga lilla tös...


Dagens suck! Börjar bli väldigt trött på allt grävande och byggande överallt. Hela Årjäng ser ut som en krigszon och det börjar bli tröttsamt. Kommer det någonsin bli klart?
Dagens hurra! Mina däck anländer snart. Jag slapp att ringa och skälla på dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback