Inte mycket till ledig dag

Som jag skrev tidigare idag så har jag haft häcken full...minst sagt....Förmiddagen gick till att plocka undan och dammsuga hela huset samt ta hand om några kilo tvätt. Sedan fick jag ringa lite samtal till olika personer. Sådant är jag verkligen bra på att dröja med så länge som möjligt så efteråt blir jag så nöjd med mig själv...


Angelina i tofsar. De fick sitta kvar i nästan två timmar idag. Rekord!

Efter städningen tyckte jag att jag och Angelina var värda en lunch på hotellet med morsan och Gert för det var längesedan sist. Käkade jättegod fisk med potatis och remouladsås. Angelina älskar verkligen fisk och tuggade på bra hon också. Broccolin tror jag hon gillade allra mest.

När vi kom hem var snuttan verkligen jättetrött så vi gick och lade oss och somnade som grisar båda två. Undrar vem som var tröttast? Det var nog Angelina i alla fall för hon sov i över tre timmar....Jag sov "bara" i en och en halv....

Jag hann med att skura hela huset på eftermiddagen och det var riktigt välbehövligt. Det var fläckar precis överallt....

Har börjat fila på ett nytt aerobicprogram. Har massa moves som jag är jättesugen på att ha med. Man blir helt biten av det där när man inser hur många variationer man kan komma på. Jag älskar verkligen att lägga upp pass! Kolla in den här killen säger jag bara: http://www.youtube.com/watch?v=SQyWSqgJGZM Där kan vi prata superkäck aerobicinstruktör. Killen är hysteriskt rolig!


Roligt att ha en skrutta som traskar runt i lortiga stövlar när man precis har skurat...

Stefan gjorde matteläxan och försvann sedan upp till badhuset (han bor snart där). Jag hämtade honom vid sju och passade på att prova träningskläderna som vi instruktörer ska ha. Byxorna var tyvärr lite för långa så jag ska fråga om de finns i trekvarts-modell. H20-Huvtröjan var min favorit. Den var verkligen ursnygg och jätteskön att ha på sig.

När vi kom hem så var det dags att drilla Stefan på engelskan. Han har prov imorgon. Tror att han kommer att klara sig ganska bra. Förhörde honom på cirka 150 glosor och han kunde i stort sett alla. Sedan var det lite there is och there are samt I have, you have och det det där köret....Det är stavningen som är akilleshälen i Stefans fall. Jaja...det fixar sig nog. Han blev hursomhelst ordentligt trött efteråt så han bara tuppade av i soffan. Sedan vaknade han efter tio minuter och sa att han var hungrig. Jag började koka makaroner till honom men innan vattnet hann koka upp så hade han somnat igen....

Trött vs.


Pigg

Angelina däremot var ju inte speciellt trött efter maraton-sovandet på eftermiddagen. Vi for ner till Henrik L. med Peters bil för han ska laga den imorgon. Tog en promenad hem.
Till slut fick jag henne att somna i min säng efter lite kvällsmat bestående utav två stekta korvar och turkisk yoghurt med banan. Vilken blandning va!

Fick se i tidningen idag att jag har missat fortsättningen på "The Tudors". Lite smått katastrof! Började tydligen förra veckan. Hann inte se idag heller men jag ska banne mig se reprisen....

Upptäckte idag att Stefans luciafirande är samma kväll som vi ska på hockey....Liten krock kan man säga....

Tror att jag har hål i min visdomstand. Det ser ut så i alla fall. Innebär att jag troligtvis måste dra ut den. Ajajajaj...Inte för att jag är rädd för tandläkaren...inte ett dugg faktiskt... men senast jag drog ut en visdomstand så vaknade jag upp med inflammation ifrån örat ner till halsen....Inte så kul direkt.

Billigare bensin och sänkta räntor. Något gott har finanskrisen ändå fört med sig...

Nu ska jag förbereda en intervju som jag ska göra för Årjängsportalen tänkte jag. Får bli lite produktiv igen efter att ha legat på latsidan med skrivandet alldeles för länge....


Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback