Ljusstakarna äntligen på plats!

Sitter och försöker vakna till litegrann innan jag går och väcker Stefan. Låg och läste NB och Aftonbladet lite för länge igår kväll känner jag. Många intressanta debattinlägg i NB igår så det var mycket att läsa. Känns som om det är mycket just nu som kokar under ytan hos allmänheten i Årjäng just nu. Huset på torget, utförsäljning av vården, nya kommunalrådet och byggnation vid Ärtetjärn. Många frågor som upprör folk. Intressant att följa tycker jag....

Igår kväll fick jag så äntligen ner julstjärnor och ljusstakar från vinden. Allt fungerade förutom att det fattades en glödlampa till en stjärna. Vanliga stearinljus måste dock införskaffas. Satte upp det jag kunde men blev inte riktigt nöjd så det blir säkert en lång kväll idag också. Gardinerna har inte anlänt än men jag håller tummarna och hoppas att de finns här senare idag....

Nu ska jag köra Stefan och sedan blir det jobb hela dagen. Skulle tro att det blir ganska hektiskt idag. Det var ganska mycket folk igår också faktiskt. Var inte hemma förrän åtta. Hjälpte till litegrann med att sätta kristyr på ljuslyktorna och pepparkakshjärtan på eftermiddagen så det var mest därför jag blev sen. Bittan gjorde klart det sista pepparkakshuset så nu är det bara till att ställa fram grejerna....

Nä nu får jag försöka ruska liv i Stefan och det kan ta sin tid....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback