Souper Trouper....

...lights are gonna find me, shining having fun, feeling like a number one...
Nu har jag provat på Abba Singstar så jag är helt hes. Sjöng själv på eftermiddagen och nu på kvällen så sjöng Stefan med mig. Han sjunger några Abba-låtar på musiken så han kan i alla fall tre stycken. Roligast är Waterloo. Det är verkligen en helt fantastiskt genaliskt skriven låt som aldrig går ur tiden känns det som. Jag kollade på Minnenas television en gång när de visade Melodifestivalen 1974. Alla låtar var mer eller mindre tragiskt dåliga tills Abba äntrade scenen sist av alla och river av Waterloo. I ett slag förvandlades alla andra medverkande till statister. Det var verkligen någonting helt nytt som bröt av från alla hemvävda melodier....
Min största Abba-period var när jag var cirka tio år skulle jag gissa. Då komma Abba Gold-samlingen och jag stod uppe på mitt rum och skrålade för full hals och på juniordiscona dansade vi till Dancin Queen. Ack vilka minnen....
Jag älskar att sjunga Abba-låtar eftersom de ligger i precis rätt tonart allihop för min röst, men jag märker också att Agnetha och Frida hade bra lungkapacitet för det är ofta mycket text, få andningsmöjligheter och långa toner att hålla ut på. Skulle tro att det kan bli några timmar som jag kommer att spendera med micken i hand framöver....I alla fall tills grannarna klagar....

Idag har ju varit ledig och pysslat med lite av varje. Var inne på Jotex hemsida för att kolla om mina gardiner var på väg men det var de inte. Stod att de skulle komma nästa vecka så nu har jag bara kunnat sätta upp julgardiner i tre rum. Lite trist.

Jag och Angie tog en promenad upp till Årjäng i det fina vädret för att spana efter fina ljusstakar och stjärnor. Kollade både på EM, Järnhandeln och Konsum men det var inget som riktigt passade. Är lite kräsen också....
Gick till bibblan och lånade en mängd böcker till Lina, bl.a Lilla Anna och Totteböcker, sånt som man känner till sedan man själv var liten.

Lina fick ta "bil-vagnen" för första gången på Konsum och det tyckte hon var jätteskoj. Jag var inte lika förtjust när jag märkt hur jåkla svårmanövrerad och tung den var. Jag körde nästan omkull en gubbe pinsamt nog.


Julgardiner i köket på plats.


Sedan blev det hemlagade köttbullar till middag. Stekta i olja...blä för matolja....det luktar så jäkla illa tycker jag men jag hade inget val. Hade glömt att köpa smör....



Jag vann striden mot gurkburken. Den här trilskande burken har jag försökt att öppna inte mindre än tre gånger förut utan att lyckas. Idag gick det!



Angelina leker med Teletubbien...


...och tycker att han ska sitta still och käka lite mat...



Sen hade jag tråkig och tog 30 bilder på mig själv för att se om något foto blev bra. Det blev det inte....Bara att inse att man inte är det minsta photogenique. Kolla bara vilken stygg haka jag har!

Hade riktigt manfall på cirkelträningen idag. Bara sju stycken. Sist var vi sexton. Bra konstigt det där. Hann för en gångs skull att träna ganska mycket själv och det var gött....
Fick ett mail ifrån Gymnastikförbundet idag och såg att det var en step-kurs i mars. Är väldigt sugen på att gå den....

Lite annat:
Snabbläser Aftonbladets webbsida och ser att FBK förlorade idag igen. Inte bra. Speciellt inte eftersom Frölunda helt plötsligt befinner sig i toppen av tabellen. Alltid retsamt....

Började läsa Aftonbladets artikelserie om äldrevården igår och vet inte om jag orkar att läsa vidare idag. Så fruktansvärt sorgligt och skräckinjagande. Jag vill inte bli gammal och ensam.....

Längtar efter söndagen då allt förhoppningsvis är mysigt och ombonat och man kan plocka fram glöggen och pepparkakorna. Finns inget bättre än juletider anser jag....skulle vara riktigt fina sommardagar då....

Nu ska jag läsa andras bloggar en stund och sedan ta natten.....

Ha de gött



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback