Adventförberedelser, bus och kletig foundation

Idag blev det ingen sovmorgon fastän jag var ledig. Bara upp och köra. Var så jäkla frösen och trött så jag trodde knappt att det skulle gå. Men med en snus under läppen så piggnar man snabbt till. Dessutom tinade jag upp snabbt för Peters sätesvärmare är så effektiva så man kan nästan känna lukten av kokt bacon innan man ens har hunnit till Högelia.....

Sen hämtade jag krötis hos mormor och for hem. Fick ett infall att vi skulle åka till Töcksfors för att kolla om de möjligtvis hade några snygga ljusstakar eller stjärnor där. Hade ändå inget speciellt för oss. Angelina var förstås med på noterna. Hon älskar av nån anledning att åka till "scissos" som hon säger. Fråga mig inte varför....

Hittade naturligtvis inga ljusstakar som dög. De jag tyckte var fina kostade över fem hundra spänn och det ger jag inte för en ljusstake....Däremot hittade jag fingervantar till Angelina vilket inte heller är helt lätt, tro det eller ej...


De här snygga gardinerna hittade jag på Karlssons för endast 49.90. Vilket fynd! Passade perfekt i Stefans rum. Han var lite skeptisk först när han såg att det var hjärtan på dem men när jag hävdade att det var pepparkakor så fick det gå....



Passade på att hitta lite nya kläder till mig också inne på Kapp Ahl. Kan behövas inför alla fester och julbord osv. framöver.... Enkel svart tunika/klänning som satt otroligt skönt.


En härlig scarf fick det också bli.


Rutig kjol som var lagom kort.


Hittade till slut en julstjärna till Stefans rum på Eltjänst. Det blev den svarta längst bak. Skitsnygg tyckte jag.

Kom tillbaka till Årjäng i lagom tid till att ta en lunch på hotellet med morsan. Åt en jättegod kalops. Det var evigheter som jag åt det senast. Angelina tyckte däremot inte om men när hon fick fisk istället så gick det ned desto mera.

När vi kom hem försökte jag att lägga henne för hon var verkligen jättetrött. Men Stefan kom hem mitt i allt och det blev lite rörigt. Sova ville hon i alla fall inte göra så jag gav upp. Var tvungen att laga mat till Stefan och hjälpa honom med matteläxan.

M. ringde kort därefter och under tiden som jag pratade med henne så hann Angelina att smyga in på toan och kleta in hela sig i min foundation. Görfin blev hon! Tyckte hon själv i alla fall...Dags att hitta en hög hög hylla att gömma sminket på.....

Stefan pep iväg till badhuset så jag och Angelina ägnade resten av eftermiddagen till att busa loss ordentligt. Vi hoppade sängen (ja inte jag då), läste böcker och sedan fick jag agera häst och hopplade runt på övervåningen tills jag var helt svett. När Angelina skulle "klättra" på mig, det vill säga stå uppe på min mage och hoppa ned i sängen, så satte jag stopp. Efteråt tog vi ett välbehövligt bad och sedan orkade inte lilla skruttan mer. Tror att hon somnade på cirka två sekunder efter att jag hade läst färdigt "Lilla Anna"-böckerna.


Den här kom Stefan hem med till lilla mig. Visserligen inköpt med mina egna pengar som jag hade skickat med till badhuset, men ändå väldigt sött gjort....Otroligt goda är de oxå!


Julstjärnorna står redo. Nu är det bara att börja pynta. Verkar som om mina gardiner ändå hinner att komma innan helgen för de står som skickade när jag sökte paketet idag. Hoppas hoppas så det blir ordning till advent!


Vår egen klumpedumpenisse Stefan har varit i farten igen och ådragit sig ytterligare svullnader och blåmärken. Denna gången ramlade han på en isfläck med sin sin cykel i går kväll och så här ser armarna ut idag....

Skulle ha tittat på The Tudors men av någon anledning visar de avsnitt tre som gick förra veckan. Antagligen eftersom halva programmet då inte var textat. Trist var det i alla fall....Får väl kolla på Scrubs istället senare men det känns som om jag har sett alla avsnitt nu. När det kommer det nya kanal 6?

Ska i alla fall försöka sova i rimlig tid för nu blir det nog full fart non-stop fram tills söndag kväll. Halleluja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback