Renoveringsplanering och andra bestyr

Jäpp dags för lite summering av hälja då...
Har i ärlighetens namn inte fått så värst mycket uträttat....Mest planerat och funderat och så vidare....

Vi börjar i kronologisk ordning med lördagen.

Hade ställt klockan på sju eftersom jag har snoozat alla dagar den här veckan och sedan fått bajsbråttom iväg på morgon. Inte igår. Vaknade för ovanlighetens skull pigg som en läraka...nåja det var väl kanske att ta i....
Tog i alla fall en promenad ner till hamnen och hämtade min lilla bil innan jag skulle till jobbet. Var där med en halvtimme till godo så jag kunde sätta mig ned och äta frukost i lugn och ro med NWt framför mig.

Trodde att det skulle bli lugna gatan på jobbet men där hade jag fel. Blev en rush mitt på dagen så vi hade en hel del att göra. Bittan kom ner och bakade pepparkakor i alla former och storlekar så det luktade väldigt gott överallt....


När jag kom hem från jobbet fick vi besök av J, som mätte vårt kök och hade med sig lite broschyrer. Nu ska det äntligen bli köksbyte! Ett år försenat men bättre än aldrig. Det ska bli sååå jävla bra har jag bestämt och helt underbart att kasta ut alla fula skåp!

Lagade lite räkgryta på kvällskvisten och så bänkade vi oss i vanlig ordning framför Dansbandskampen. Igår tyckte jag att CC & Lee var klart bäst. Jisses vilka pipor de där två damerna hade! LIte töntigt var det dock att de trodde att de var Frida och Agneta.....
Scotts var bra och speciellt i den andra låten. Larz Kristerz borde ha åkt ut för de var riktigt dåliga igår men jag antar att de har hela Sverige som är bosatta norr om Strängnäs med sig....

Idag blev det ordentlig sovmorgon och vaknade inte förrän tio. Får lite ångest när sånt händer för halva dagen har ju redan gått känns det som. Tänkte ta med mig Angelina upp till Katjärn för att plocka vitmossa men då började det att regna så det lockade inte. Vet inte riktigt om hon klarar av att klättra så bra i bergen heller. Får kanske fixa det på egen hand....

Har suttit och planerat hur vi ska göra om Stefans rum. Det ska målas svar och vitt i alla fall. Vi kollade på läckra väggmotiv men de kostade 1850 spänn och det känns inte aktuellt. Vi får hitta på något annat kul i stället. Nästa lördag åker vi i alla fall till Ikea för att inhandla lite möbler, hyllor, förvaringslådor osv. Ska bli kul att sätta igång.
Stefan fick en soffa av morsan idag eftersom hon hade köpt nya. Farsan har en TV som han inte använder så den har han lovat att vi ska få. Frågar man runt lite så finns det alltid grejer att hitta. Sen ska det bli stor-rensning av gamla leksaker ska jag lova. Någonting kanske går att sätta ut på Tradera men det mesta är nog bara att hiva är jag rädd för....
Apropå heminredning så är den här sidan helt fantastisk: http://www.styleroom.se/. Man kan sitta i evighet och beundra alla kreativa människor som gör så snyggt i sina hem....

Angelina har helt fastnat för Teletubbies. Hon har kollat på sin film till och från hela dagen. Dags att förska hitta några andra filmer med andra ord. Slängde in bud på Tradera på en film med Bamse och en med Nalle Puh. Vann båda så då blir det kanske lite variation....

Teletubbies all the time....

Beställde lite nya julgardiner från Jotex idag. Lite i senaste laget men vi får väl hoppas att de hinner komma innan första advent....Det knepiga är att jag har fler fina julgardiner än vanliga gardiner och de sitter ändå bara uppe i drygt en månad per år. Får med andra ord bli lite nytt i januari också....

Stefan går in stenhårt för pingis-KM som är på fredag nästa vecka (på hans födelsedag dessutom). Pingis är i stort sett det enda som rör sig i hans huvud just nu.

Stefan tränar mot väggen i sitt rum...


Angelina får stå på behörigt avstånd och kolla på.


Peter var chaufför hem från en fest i Norge natt till lördag och då kan det ju komma efter litegrann...


Nu har jag bränt tre av fyra spislock. Bra jobbat Tessan!


Angelina i sin nya tomtedress.
Ledig dag imorgon men som vanligt har jag en del att uträtta. Andrea har lovat att passa Angelina när jag ska på utvecklingssamtal med Stefan. Sedan är det aerobic-dax igen och den här söndagen har jag för ovanlighetens skull inte tränat någonting så jag hopppas att det går vägen....Sedan har jag en annons som ska göras klar tills på tisdag. Tja, jag gissar att den lediga dagen kommer att gå undan i ett nafs.....

Just nu gillar jag....
att det snart är advent och att jag får börja julpyssla. Bästa tiden på året.
att jag är frisk när de flesta andra verkar sjuka eller förkylda
att Färjestad har ryckt upp sig efter Karjala Cup-uppehållet
att vi snart ska få börja renovera köket
att huset är någorlunda städat

Just nu ogillar jag....
att jag ser ut som en månyta i ansiktet. Plitor, finnar och allmänt torr hy. Vill dra en mössa över hela skiten.
att jag tränar alldeles för lite och äter alltför mycket onyttigt vilket naturligtvis leder till den hemska hyn.
att helgerna är för korta och att Peter åker iväg igen
att jag inte har massa massa pengar att köpa vilka julklappar jag vill för.
att jag inte har orkat tvätta min bil idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback