Vroom från ena stället till det andra....

Ledig dag idag men det känns mest som jag har tillbringat merparten av den i bilen.
Var ju så glad över att jag inte skulle skjutsa Stefan imorse. Den känslan fick jag inte behålla så länge. Kvart i nio ringer A-C och undrar om Stefan är sjuk.
- Näe svarar jag och förstår vad som ska komma. Han sa att det var slöjd idag.
Det var det förstås inte. Fick slänga på Agelina kläderna och styra kosan mot Smolmark.

Hann hem strax innan Andréa kom med Linnéa. Vi satt och lekte en stund och hon bet mest på Angelinas gummiko. Angelina var jätteduktig och hjälpte till. Hon funderade dock litegrann på en sak.
- Bäbis spottar, sa Angelina när Linnéa dreglade ner leksakerna.
- Jag me spotta, fortsatte Angelina och lade en stor loska på samma leksak.
Fick försöka förklara att bäbisar "spottar" hela tiden medans Angelina är så stor tös att hon vet att man inte ska det. Vet inte om det gick in men Angelina gjorde i alla fall inte om det....
Sedan började Linnéa att skrika som en dåre. Försökte med lite utpumpad bröstmjölk men hon ville inte ha. Lyckades vagga henne tills sömns och var glad över att jag har låtit spjälsängen vara kvar i datarummet. Sedan sov ungen ända tills Andréa kom och hämtade. Piece of cake med en sådan snäll unge!

Sedan var det dags att skjutsa iväg Stefan till tandläkaren. Hon slipade ner en tand som var vass och uppmanade honom att fortsätta vara noga med tandborstningen samt att äta flourtabletter. Hon tyckte dock att tänderna såg något bättre ut. Får väl tjata om flourtabletterna men jag kan inte begripa varför det ska behövas. De är ju jättegoda ju!
Angelina lyckades på något sätt kissa bredvid blöjan så jag kände att det blev alldeles varmt och blött i knät när vi satt där. Det var bara att hem och byta...

Efteråt fick det bli köttbullar och mos på Götes eftersom vi hade tidsbrist innan Stefan skulle vidare till Vått is life.

Tänkte vara förutseende så jag for till salen och installerade headsetet. Inte krångligt alls. Funkade perfekt!

Ringde till kusin för att tala om att jag inte kan komma på dopet på grund av att jag jobbar. Skulle ha gjort det förra veckan men time goes by alldeles för fort....

Hämtade Stefan på badhuset och som vanligt kom han inte ut förrän kvart över sex. Bråttom bråttom.
Eftersom vi hade åkt som skottspolar hela dagen hade inte Angelina hunnit sova så hon var helt slut. Hon blev helt hysteriskt ledsen när jag skulle åka. Inte kul.

Aerobicen med headset var en helt annan femma. Skulle tippa på att i alla fall en tredjedel av min energi har gått åt att skrika de andra gångerna. Kändes kanon och jag kunde koncentrera mig mer på stegen. Vi var 21 stycken idag varav tre stycken nya. Jättekul! Vi hann med mitt favvoblock så nu har vi ett kvar tills nästa gång.


De här två boobsen fick i allaf all gympa rejält idag. När jag står redo för att köra igång passet och tar av mig överdragskläderna så märker jag att något fattas. Jag har glömt att ta på sportbehån! Det har aldrig hänt förut i alla fall. Det skumpade en del men gjorde inte ont som tur var....

Angelina var vaken när jag kom hem också. Hon hade sovit en stund sa Stefan men vaknat igen. Dessutom hade hon varit på min telefon och lyckas spärra den, men ingen fara på taket när man har ordning på alla Telia-papper som jag har... Lade henne i min säng och sen sussade hon sött.

Har varit riktigt effektiv idag. Ringt tråkiga samtal, bokfört och nu ska jag försöka börja på en artikel innan jag lägger mig.
Jobb i möra plus cirkelträning. Tror att jag lyckades ragga några nya deltagare idag....

Till sist:


Apelsiner är verkligen jäkligt gott! Och nyttigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback