Å snart så var det måndag igen...

Då var det väl dags att summera denna helgen. Har inte haft tid att blogga något så det får bli en liten genomgång av vad som har passerat.

Fredag:


Bowlingkväll med U. och J. Fick skynda mig hem från jobbet för att byta om och marsch iväg igen. Stefan var hos Anna så vi hade "bara" Angelina med oss. Jag började kungligt med fyra spärrar på raken och sedan flöt det bara på. Peter spelade också bra så han var minst sagt frustrerad över att jag spelade bättre. Slutade omgången på hyfsade 149 poäng. Andra omgången hann vi tyvärr inte spela klar men den var minst lika bra. Behöver det tilläggas att jag vann överlägset? Yes jag skryter men det får man lov till ibland. Det tråkiga är väl att vi inte blir medbjudna på bowling i framtiden...hehehe
Sedan avslutade vi kvällen i restaurangen med en bit god mat. Jag åt äggdoppad fläskfilé med gorgonzolasås och klyfypotatis. Jättegott! Till efterrätt valde jag och U. varm äppelkaka med vaniljsås. Herrarna nöjde sig med konjak och kaffe. Äppelkakan var enorm och jag var som en stoppad gris efteråt.
Angelina sprang mest runt i foajén och när jag kom ut för att hämta henne så kände jag att det luktade bajs eller alternativt avlopp. Fann snart att vår lilla stumpa var den skyldige för hon hade lagt en bajsblöja som i stort sett fick mig att vomitera inne på hotelltoaletten. Undrar om de fick sanera hela toan efteråt. Undrar vad hon hade käkat?

Lördag:
Vaknade med ett ryck när Peter mumlade: "Klockan är åtta. Ska inte du och jobba?"
Visst fan skulle jag det och jag svor en lång ramsa för mig själv och trodde att jag hade stängt av alarmet på mobilen och somnat om. Det hade jag tydligen inte. Någon gång mellan halv ett och morgonen hade min kära gamla, med betoning på gamla, helt sonika stängt av sig. Varför har jag ingen aning om. Efter en hel dels tryckande så fick jag igång den igen.
Tog mig i vilket fall till jobbet i ganska hyfsad tid.

Den här telefonen väntar jag på och det verkar sannerligen ta tid. Vill ha den NU!


På kvällen kom Glenn, Andréa och Linnéa hit en stund och vi kollade på Mama Mia. Tyckte den var väldigt bra. En film man blir glad av med all bra musik och de underbart vackra vyerna som är i filmen.

Söndag:
Kände mig halvt medvetslös imorse när Angelina väckte mig och ville ha "joghert". Eftersom det var strålande soligt väder och Peter hade fällt upp persiennerna så var det inte så svårt att komma på vad jag skulle ägna dagen åt. Fönsterputsning. Det värsta av alla hemska projekt. Jag städar nästan hellre toan med hjälp av tungan än att putsa fönster. Det blir ju aldrig bra! Och kom inte dragandes med olika tips för jag har provat ALLT och det blir inte bra i alla fall.
Började med Stefans fönster och jag tänkte att "what the hell vi får vara lite noga idag" och gav mig även på att putsa emellan (jag har kassa gamla 2-glasfönster). Efter att ha studerat resultatet efter två fönster så ville jag skjuta mig själv.


På håll syns i alla fall inte alla fläckar. Nya blommor fick Stefan också i sitt fönster. Inte för att han bryr sig....

Bestämde mig för att ta en långpromenad i det fina vädret istället. Jag och Angelina gick runt Strand och hon somnade nästan direkt.

Grannarna visade upp sin nya rottweiler-valp som heter Leia. Hur gullig som helst. Var lite rädd för att Angelina skulle vara hårdhänt men hon klappade väldigt försiktigt.

Fortsatte med putsningen när jag kom hem, men det räcker med två fönster idag så får jag ta resten någon annan gång...kanske...eller också fäller jag bara ner persiennerna igen...


Bittan kom hit med lite godis till barnen och berättade lite om resan. Angelina fick med en liten gullig pingvin-kamera i sin godisväska. Sedan försökte hon naturligtvis ta Stefans godis också men som tur var gick det att låsa kistan....

Har lagat väldigt god mat idag så nu är jag proppmätt. Kycklingfilé med krämigt täcke (svarta oliver, bacon, paprika, lök, creme fraiche och ost) och klyftpotatis. Skulle ha gjort detta igår men då blev jag så extremt lat efter jobbet så det fick bli pizza istället.


Stefan som helst inte vill äta något som vi andra äter fick nöja sig med lite korv.


Colles Compagneros håller på och spelar in Cornelis-låtar i studion och här ser ni Peter i full action. Ska bli kul att höra resultatet.

Har glömt att köpa tidning idag så det blir nog en tur upp till Årjäng igen. Måste läsa om Färjestad som tvålade till Brynäs ganska rejält igår.

Känner att jag har haft lite söndags-ångest idag. Det får jag ofta när jag har jobbat lite mer och jag bara har en enda ledig dag som jag ska klämma in allt på. Samtidigt som jag måste röja undan lite så vill man ju spendera tiden med Angelina och Stefan också. Knepigt det där och ganska jobbigt att få ihop....

Imorgon börjar i alla fall en ny arbetsvecka och Stefan börjar skolan igen så det blir lite stressigare. Bara att ta nya tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback