Lite bling-bling och en jäkla massa krångel!

Vissa dagar så känns det direkt. Det här kommer inte att bli en lättvindig dag. Precis så kände jag imorse. Allt började med att Angelina var hungrig eftersom hon inte åt ordentligt med kvällsmat igår. I mitt minst sagt tighta morron-schema finns det knappast plats för att hon ska kunna äta frukost innan dagis. Speciellt inte tio minuter innan vi ska vara där. Men försök att förklara för en hungrig tvååring att hon snart ska få frukost fast på dagis. Mission impossible. Därför fick Angelina en skål kräm medan jag försökte klä på henne. Det funkade fint i alla fall och gnället tog slut.

Sen var det dags att försöka få ut bägge katterna hos grannen. Saga fick jag gå in och hämta för hon ville inte ut frivilligt....

Nästa anhalt: Smolmark. Dimmigt och halkigt lite här och var. På tillbakavägen hamnade jag bakom en som körde i sextio och jag vågade inte köra om pga den täta dimman. Kom då på att jag hade glömt snusen och då fanns inget annat alternativ än att åka inom OK också. Fick bli en lakritspipa till frukost för att pigga upp mig...

Sen fortsatte det att jävlas mest hela arbetsdagen också. Lyckades bland annat att hälla ut en halv ansjovisburk (blä) tappa massa saker på golvet osv osv....Man blir ganska lett sig när det håller på sådär.

Hämtade upp kläderna som jag hade beställt till barnen efter jobbet. När jag kom hem och packade upp sakerna så fick jag se det här....


Tyckte att parkasen såg lite tjejig ut och fick en smygande misstanke...


...som tyvärr stämde. Jag hade köpt en tjej-jacka med bling-bling åt Stefan. Skulle inte tro att han vill ha den här...


Skidbyxorna var dock fina och rätt så tuffa faktiskt.


Angelinas vinterdress var också fin och passade dessutom perfekt.

Har haft cirkelträning ikväll och inte ens då slutade det att krångla. Under uppvärmningen så glappade stereon men som tur var så fixade det sig. Vågade knappt röra den i skräck över att den skulle tystna. Cirkelträning utan musik är inte så kul skulle jag tro...

Det positiva var att det börjar bli ordentligt med tränings-sugna kunder på passet så nu känns det betydligt mer inspirerande att gå dit måste jag medge.

Morsan var hemma hos oss och passade Angelina idag eftersom hon ska upp tidigt på dagis imorgon. Ja inte morsan då utan Angelina....
Angelina hade roat sig med att riva sönder en av mina gamla Disney-böcker när hon skulle sova så nu får hon under inga omständigheter lämnas ensam med dessa i framtiden. Det är så kul att ha dem sparade. Den sönder-rivna boken var en Hiawatha-bok från 84. Vet inte varför hon ska envisas att riva sönder böcker egentligen....Ful ovana är det i alla fall.

Har kollat Desperate Housewives (Stefan är så snäll och spelar in det åt mig) och nu får jag min dagliga dos av Scrubs. Måste hänga en tvätt också innan jag förhoppningsvis kommer i säng. Den har varit inne i tvättmaskinen hela dagen så den är nog rätt så skrynklig befarar jag.

Imorgon ska jag verkligen försöka att komma ihåg att få med mig mina riktiga arbetsskor. Har glömt dem otroliga tre dagar på raken och fått använda mina gamla. Kruxet är att jag får jäkligt ont på ovansidan av foten av dem av någon konstig anledning och nu kan jag knappt gå normalt....Näe fy vad gnälligt allt blev idag...bäst att sova och hoppas på en bättre dag imöra...Natti natt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback