Sista golfrundan?

Hade hoppats att få sova en stund imorse men icke...Klockan åtta var det en liten piggelin som vaknade och skulle ha frukost. Kände mig mer eller mindre halvdöd. Satt med på hennes rum i nästan en timme. Det vill hon helst att man ska göra hela tiden. Peter vaknade och undrade om inte jag ville spela golf i det fina vädret eftersom han ändå inte skulle repa idag. Jag var inte direkt sen att nappa på erbjudandet. Ringde Charlotte och hon ville såklart följa med. Fick snabba mig på att fixa diverse saker innan det var dags att fara ut till banan.

Där var det överraskande knökfullt. Vi träffade på A. och H. som följde med oss och vi smet ut i en lucka på 10:an.
Hade en treboll före oss som var ordentligt sega så det blev tyvärr väldigt mycket väntande. Mina utslag fungerade som vanligt inte och jag hade faktiskt inte ett enda bra på hela rundan. H. sade att det berodde på att jag var så snabb med tyngdöverföringen med kroppen så klubban hamnade på efterkälken. Kan nog ligga mycket i det....Spelade ändå hyfsat och skrapade ihop 14 poäng. Klart över förväntan. Charlotte vann på 15 p. Hon har dessutom gått förbi mig i handicap under mitt månadslånga speluppehåll...Skit också...Måste nog skaffa mig en ny driver för att kunna hänga på....
Hade tur med vädret för när jag kom hem till Årjäng så spöregnade det.

Glenn, Andréa och Linnéa kom på besök och nu börjar "bebisen" att bli riktigt rolig. Hon är verkligen jättestadig i kroppen och är "med" lite mera.

Angelina och pappa framför datorn

Gruppbild


Äta hår är gott tycker Linnéa....

Från och med idag är jag kattvakt åt grannen. Var och släppte in den ena när det började regna förut men den andra är spårlöst borta. Får hålla lite koll på henne...

Färjestad förlorade igår igen. De verkar behöva ha en målskytt av kaliber för det räcker inte att skjuta flest skott för att vinna matcher....

Är riktigt sleten både i kropp och själ och imorgon börjar en riktigt hektisk vecka. Ska jobba måndag-torsdag och även ha tre träningspass. Halleluja!

Imorgon ska Peter och Jonas åka ner till Värnamo för att köpa en arbetsbil till Peter. Kul sträcka. Årjäng-Värnamo-Oslo. Inte avundsjuk direkt.

Nu ska jag försöka få Angelina i säng för hon får också en arbetsam vecka med fyra dagar på dagis.

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback