Surmulen torsdag...

Skulle ha behövt en sovmorgon idag men så blev det inte eftersom Stefan stannade kvar oss mig igår. Jag somnade nämligen med Angelina igår och vaknade vid två tiden och var jättepigg. Fick läsa tidningen och fundera på aerbicpass en bra stund innan jag somnade om. Var inte lika pigg när klockan ringde halv sju...

Idah var det inga problem att lämna Angelina på dagis i alla fall. De senaste två torsdagarna har hon grinat men idag gick hon bara in utan att säga hejdå. Skönt!

Lotta hade haft en hektisk morgon och var ganska stressad när jag dök upp vid tio. Hon varnade för att det inte var någon bra dag. Det vill säga griniga och allmänt krångliga kunder. Ibland kan sådant bero på vilket humör man själv är på men efter att ha jobbat en timme så var jag benägen att hålla med henne. Väldit många verkade ha vaknat på helt fel sida idag. Till en början försöker man hålla ut och vara käck och trevlig men efter några timmar med mer eller mindre otrevliga kunder så vill man bara gå ut i köket och dunka huvudet i kylskåpet.
På eftermiddagen blev det i alla fall något bättre så man kunde komma hem glad i alla fall.

Peter gjorde jättegod mexicanagryta med tillhörande vitlöksbröd så nu hamnar nog magen i olag igen. Har kollat på Heroes och kosat med Angelina som nyss har lagt sig. Får nog bli lite Scrubs oxå innan man ska somna för natten....

Imorgon ska jag på vinkväll hos U. Ska bli intressant. Har aldrig varit på vinkväll så jag ringde till U. för att höra efter vad jag skulle ha med mig.
- Här är det rödvin som gäller, säger U. till mig.
Min skräck. Jag dricker sällan rödvin eftersom jag oftast inte mår så bra av det, men jag ska hålla ut. Jag lovar. Vi ska prova olika sorter och jag känner nästan huvudvärken komma bara jag tänker på det. Är i alla fall ledig lördag. Alltid en tröst...Trevligt blir det säkert oavsett vad....

Kommentarer
Postat av: Inga M

Hur kan folk vara griniga på Broms kafé? Det fattar jag inte. Jag blir alltid glad när jag kommer in hos Er.



Och Du, angående det här med rödvin och huvudvärk: Det ska komma ett rödvin nu som man inte får huvudvärk av. Det ska jag minsann testa så¨fort jag kan. Jag har ett vitt vin som är väldigt bra och som inte alls ger huvudvärk heller, ekologiskt odlat och svavelfritt.



Ha en bra helg!

2008-10-24 @ 19:48:31
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback