Tiden går fortare och fortare...

Snart är det hälja igen och veckorna bara går fortare och fortare. Ett bevis på att tiden går fort är att jag allt som oftast hittar mögligt bröd i mitt skafferi. I min värld så har jag nyss köpt brödet men när jag tittar på datumstämpeln så har brödet gått ut i datum för cirka fyra dagar sedan. Jag har med andra ord ganska taskig tidsuppfattning.
Ibland tror jag att jag har träffat en viss person för kanske en vecka sedan när det egentligen har gått ett halvår sen sist.

Imorse blev det strömavbrott precis när jag skulle gå med Angelina till dagis. Förstod att det skulle bli problem för Angelina gillar inte mörker något vidare och inne på dagis är det i stort sett bara lekrummet som släpper in tillräckligt med ljus så här års.
Mycket riktigt så blev hon jätteledsen när jag skulle gå, snyftade och klamrade sig fast vid mig. Det är inte speciellt lockande att bara pussa hejdå, vända ryggen till och gå sådana stunder.

Hade ytterligare en lugn dag på jobbet men jag hade i alla fall att göra för det var en massa smörgåstårtor beställda. Eftermiddagen var däremot rätt så seg. Angelina kom en stund för Peter skulle klippa sig. Lotta och barnen var också och klippte sig så turligt nog kom Mikaela och Marielle till cafét efteråt och underhöll Angelina.
Har fått en del respons på hårfärgen idag. Vissa känner inte ens igen mig. Själv glömmer jag bort att jag har färgat mig så jag undrar varför folk står och stirrar.

Hade sista passet som vikarie för Bittan idag. Vi körde ett pump-pass och jag försökte att inte lägga på för mycket eftersom jag inte har tränat med skivstång på evigheter. Kommer antagligen att ha en djävelusisk träningsvärk imorron.
Bittan ringde förresten från Antigua förut och de hade varit med om en tropisk storm inatt och det hade varit riktigt läskigt. Skulle tro att Bittan var ganska rädd för hon är rädd för våra beskedliga åskväder här hemma. Hon berättade att det hade regnat och åskat i stort sett hela sista veckan och att de i princip hade en sjö runtomkring hotellet. Hmmm...tur att de hade fint väder första veckan i alla fall....

Har kollat lite på Heroes och just läst lite godnattsaga för Angelina. Ska bara hänga en tvätt så är det gonatt sedan. Är riktigt riktigt trött och seg i kroppen. Pumpen har verkligen motsatt effekt än aerobicen märker jag.


Kommentarer
Postat av: Bittan

Rädd bara förnamnet! Antigua råkade faktiskt riktigt illa ut folk förlorade sina hem. min rädsla för åska är nog för alltid borta, för ett sånt oväder kommer jag nog aldrig att uppleva igen.

2008-10-17 @ 15:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback