Jag suger på TV-spel!

Vilket jävla pissväder det har varit idag. Tycker verkligen synd om dem som jobbar ute och inklusive min kära sambo och hans kollegor. Jag tyckte nästan synd om mig själv och Angelina när vi gick den korta biten ifrån dagis idag och vinden och regnet piskade rakt i ansiktet på oss och vi blev dyblöta innan vi kom hem.

Jag var i alla fall glad att det inte var halkigt nu när det var dags att köra Stefan till Smolmark igen. Kom faktiskt iväg i riktigt god tid i morse.


På jobbet idag var det dötrist. Det var väl antagligen inte en vettig människa som var ute.
Nu har det varit stiltje på roliga händelser ett tag på cafét. Det går liksom i vågor det där.
Det enda som var lite kul idag var när Farbror Fester (ja vi kallar honom så för han är så otroligt lik honom i familjen Adams) tittade misstänksamt på mig och frågade om jag minsann inte hade några mer smörgåsar "där bakom". Antar att han menade i köket. Vet inte varför han trodde att jag skulle ha det för de säljer inte så bra där....Han nöjde sig i alla fall med det som fanns i disken som för övrigt var fullproppad med smörgåsar.

Hade glädjen att få hämta ut mina nya träningskläder som hade kommit från World Gym i Umeå. Hade bara beställt Better Bodies-kläder för de tycker jag är så himla snygga samt bekväma. Hade tur så att allting passade men jag hade tabbat mig litegrann med de korta byxorna där jag hade beställt large och inte medium, men det går nog ändå.


Snygg pose i de nya kläderna

Lagade lite mos och köttbullar idag och se då dög det att äta middag för Angelina också. Hon brukar aldrig vilja ha något att äta annars när hon kommer från dagis.
Provade både lite pott-träning samt toalett-träning under eftermiddagen. Hände naturligtvis inget. Sedan fick hon gå utan blöja och det dröjde inte länge förrän jag hör ett illtjut och hon kommer klafsandes med kiss överallt. Nåja, man måste ju börja någonstans.

Det här tycker jag är så himla sött. Angelina smyger in på sitt rum, sätter sig till rätta på sin kista och läser böcker...Där kan hon sitta ett bra tag.

Stefan fick en armbåge i tinningen på skolan idag och kom hem lite tidigare. Först trodde jag att han bara myglade litegrann (har hänt förr), men han såg faktiskt ganska risig ut. Jag har också känt mig ganska förkyld idag och Angelina snarkar som en skogshuggare när hon sover för att hon är tätt i både näsan och bröstet. Det är sådana tråkiga tider nu tyvärr...Vi har klarat oss länge ändå.

Hade sista gången på aerobicen idag med detta passet. Nästa vecka ska jag köra nytt. Är väldigt lagomt med fyra veckors-intervall för annars blir det trist. Eftersom i stort sett alla kunde programmet så kunde vi köra på ganska hårt idag och det kändes. Problemet är att jag inte har något head-set så jag får sådan huvudvärk av allt gastande. Jag vet att man inte behöver skrika hela tiden men det brukar hjälpa att pusha på deltagarna. Det är fortsatt bra mycket folk så jag antar att de tycker att det är kul. Det gör i alla fall jag även om jag kände mig seg i kroppen idag.

Angelina hade tydligen somnat jättetidigt ikväll så Stefan fick en lugn kväll. Hoppas bara att hon sover hela natten....

Jag och Stefan testade lite WRC på Playstation 2. Jag sög. Förr så spelade jag mycket Colin McRae på datorn med ratt och då var jag kung. Tyvärr så mår jag illa om jag kör för mycket så det blir inte så långa stunder åt gången. Det var en helt annan sak att köra med kontrollen. Helt värdelöst. Försökte övertyga Stefan om att ratten är mycket bättre....


Stefan blev väldigt nöjd när han körde 50 sekunder snabbare än mig¨på första specialsträckan och det fick jag höra också om och om och om igen....

Har tagit tag i lite bokföring för där var det lite anarki i papprena, men nu så stämmer allt perfekt.

Fick ett ton brev ifrån Telia idag som skulle fyllas i och skickas tillbaka. Får väl göra det imorgon så kanske jag får min telefon till slut. Mycket omsttändigt det där....

Näe nu är jag så trött att fingrarna inte lyder mig längre. Gonatt på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback