Jag ville bara sjunka genom golvet...

Hejsan hoppsan! Har just hunnit och varva ned efter första riktiga aerobic-passet. Det slutade ju som väntat i ren katastrof. Har varit hypernervös (som jag alltid är först gången) hela dagen. Har ju inte hunnit träna alltför mycket på passet innan. Först såg det inte ut att bli så många men när det var fem minuter kvar så vällde det in folk. Jag fick lite smått panik.

Det började krångla lite smått redan på uppvärmingen. Jag kan fortfarande inte fronta värst bra för jag kommer hela tiden in på fel fot.
Sedan när vi gick över till själva passet så fick jag total black-out! Jag kom inte ihåg en enda bit av passet och min fusklapp låg i säkert förvar i min väska. Jag var halvt gråtfärdig och ville bara förvandla mig själv till en sådan där liten silverpöl som han i Terminator och flyta iväg någon annanstans....
Det är inte så himla kul när det står sexton person och stampar och man kommer inte på ett enda steg!
Det var bara att försöka bita ihop och komma igen. Vi lyckades till slut gå igenom tre pass och de flesta hängde i alla fall med men det var mycket skönt när det var över....Nu spörs det om det kommer en enda person nästa gång....
Det positiva var att jag orkade hela passet utan att få den minsta tillstymmelse till nästäppa, astma eller liknande. Jag mådde helt underbart bra hela tiden och det vet jag inte när jag kände sist! Halsmandeloperationen var alltså inte förgäves! Det ska bli intressant att se hur det blir i den lilla lokalen...

Stefan lyckades få tuggummi i håret på dagens "Vått is life" så honom fick de klippa bort en stor hårtufs på. Jättefint...inte...Han lyckas då verkligen med precis allt!
Han har varit en alldeles utomordentlig barnvakt åt Angelina idag också och precis som förra måndagen fick han byta bajsblöja....Inte så populärt direkt men han får ju faktiskt betalt för sitt jobb till skillnad från mig så det får han ta...

Imorse svor jag en lång ramsa med fula ord om min stackars sambo när jag upptäckte att han hade nallat med sig min matlåda till Norge. Fick räkgryta över igår och tänkte att: "ååå va gött att slippa äta smörgås på jobbet imorron", men nejdå. Han hade tagit rubb och stubb så det fick bli en kycklingciabatta idag också....Suck! Han bad i alla fall om ursäkt när jag ringde och påpekade misstaget....

Fick gå ut och leta efter katten förut för hon kom inte in när jag kom ifrån jobbet. Som vanligt rusade en hel del obehagliga tankar genom huvudet så jag gick ut för att knacka dörr hos grannarna. Började hos Jannike och där låg Lizzie bekvämt tillrätta strax innanför dörren...Jäkla skitkatt som går in överallt!

Nu ska jag mixa skiva så jag får ny musik till cirkelträningen imorgon. Skit samma om det tar hela natten (vilket det brukar göra). På cirkelträningen behöver jag i alla fall inte skämmas huvudet av mig...hoppas jag.

Till sist...

Kalmar mot guldet! Tjiho!!! Inte för att jag är värst intresserad av fotbollsallsvenskan egentligen men Malin Wollins man spelar ju i Kalmar. Det räcker för mig....

Nog för idag. Sätt fart nu Tessan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback