O aj aj aj aj aj....

Skulle nyss resa mig från sängen efter att ha avnjutit ytterligare ett dubbel-avsnitt av Scrubs och fann att det nästan var helt omöjligt! Jag kunde helt enkelt inte resa mig på normalt sätt. Var tvungen att rulla mig ur sängen. Anledningen stavas: TRÄNINGSVÄRK! Jag brukar säga att det känns skönt att ha träningsvärk för då känns det att man har gjort något nyttigt men det här är inte kul. Undrar hur det ska bli imorgon? Måste jag krypa fram då?

Den här dagen har varit helt hysterisk oavsett träningsvärk. Var uppe redan kvart i sex imorse för att hinna göra matsäck, packa gympakläder, göra frukost, väcka barnen, ta Angelina till dagis, köra Stefan till Smolmark och allt innan klockan åtta. Jag anlände prick åtta på cafèt men då körde jag inte helt lagligt hela vägen måste erkännas...

På jobbet var det dock efter-Mâten-baksmälla idag och det var totalt stendött. Som tur var beställde morsan en smörgåstårta så jag hade lite att pyssla med.

Idag hade de firat Angelinas två-årsdag på dagis. Barnen hade sjungit för henne och hon hade fått paket ocg ballonger.
När vi skulle gå hem så visade hon verkligen att hon är två år nu. Hon kastade sig på golvet och vägrade gå hem. På vägen hem mötte vi Lizzie och henne skulle Angelina absolut jaga runt på hela gatan. När jag försökte få med henne in så lade hon sig mitt på asfalten och skrek. Fick bära in henne under armen. Väl inne fortsatte hon sina protester. Till slut struntade jag i henne och så gick jag upp för att laga mat. Det funkade väldigt bra för snart så kom hon krypande uppför trappan och var glad som en lärka. Provade att sätta henne framför TV:n för att titta på sina nya Teletubbies-filmer. Det gick faktiskt bra i en hel kvart sen så ville hon rita istället....


Den här Scooby-Doo-tandborsten fick Angelina i paketet från dagis. Välbehövligt eftersom hon tuggar sönder stråna på alla sina tandborstar.



Typ första gången som Angelina sitter still och tittar på TV. I en kvart i alla fall...

Kvällen har ägnats åt första passet med cirkelträning. Hann klart i sista sekund efter en hel del krångel. Men var är allt folk? Brukar ha fullt på passet och nu idag var vi fyra stycken. Riktigt, riktigt trist... Jag undrar vart alla ni är som har tjatat i flera månader på att vi ska köra igång. Vi är igång nu så kom upp ur soffan och kom och träna! No excuses! Till och med jag tränar fast jag egentligen inte ska....


När jag kom hem var det dags att ta tag i den svåra biten. Att få Stefan att klara av läxorna. Veckans ord klarade han ganska bra men Nordens städer, sjöar och öar var betydligt värre. Hade bett honom att träna medan jag var borta så jag kunde förhöra honom senare. Problemet var att han bara hade kollat på namnen på platserna och inte så mycket på kartan så han kunde i stort sett inget bättre än igår. Tog ett ordentligt och ganska argt snack med honom hur en läxa ska göras för att det riktigt ska gå in och det innebär INTE att man ska sitta och titta på TV samtidigt som Stefan gillar att göra. Vi började om ifrån början och plockade fram kartan och jag drillade honom i ungefär en halvtimme och sedan kunde han i stort sett allt. Håller tummarna för att det verkligen sitter imorgon vid läxförhöret. Jag tycker det är kul att hjälpa Stefan med läxor när han bara bjuder till lite själv för han lär sig oftast oerhört snabbt. Kruxet är att hitta rätt väg att gå
så han tycker det är roligt själv. DET är den stora utmaningen men det är väldigt kul när det lyckas. Tror att han själv var väldigt nöjd över att han klarade det till sist.


Det här åt jag för första gången på länge idag. Kina-Mix, körsbärstomater, rödlök och äkta grekisk fårost. Sååååå gott! Kan äta hur mycket som helst!

Till sist....
Har garanterat den knasigaste katten som finns. När hon kryper upp i sängen så lägger hon sig och slickar på täcket och lakanet. Varför i hela friden gör hon det? Det blir helt blött innan hon är färdig. Annars gillar hon att slicka mig på armarna och i armhålan. Fruktansvärt otrevligt!
Å andra sidan hade vi en katt när jag var liten som åt på mitt dåvarande långa hår. Det var faktiskt ännu äckligare....

Tror att det börjar ta på servo-oljan i min bil för det låter lite knasigt. Undrar vart man fyller på den?

Nu ska jag ta reda på varför Greve Spencetårtan heter just Greve Spence. Nyfiken bara....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback