Segaste torsdagen ever!

ÅÅÅÅÅ vilken lång dag det har varit idag. Det känns som det gått en evighet sedan som jag steg upp imorse.
Var som vanligt trött som en gris när jag skulle upp men efter en lång varm dusch så kvicknade jag till. Åkte till morsan och hämtade Angelina som var uppsvidad till tänderna med nya tights, skjortklänning och söta stövlar som mormor hade köpt i Stockholm. Hur fin som helst!
Idag var första gången som hon fick gå till dagis för vagnen behövs ju inte nu när hon sover på madrassen. Det tog lite tid men fram kom vi till slut. Lizzie följde med oss hela vägen.

Riktigt, riktigt lugnt på jobbet idag också. Man är inte van den vanliga gamla lunken såhär efter sommar-rushen. Det märks verkligen nu hur mycket arbetet har effektiviserats i och med flytten av bageriet. Ammi gick hem redan halv två och jag ägnade eftermiddagen åt att städa kylar, hyllor och micron. Sedan kom Bittan och vi hjälptes åt att hänga upp nya gardiner och lägga dukar på borden. Blev riktigt bra.

Kom hem strax före halv åtta. Glenn, Andrea och Linnéa var här på visit samt Peters före detta klasskompis Mattias. Han berättade om sin halsmandel-operation som han hade gjort för fyra veckor sedan. Han hade just blivit bra igen...Hmmmm...låter ju lovande.....men han lovade att det var värt det. Får väl tro på det.

Har kollat på Idol och Heroes samt förhört Stefan igen på engelskaglosorna. Han har verkligen varit jätteduktig med läxorna den här veckan och det har han också fått mycket beröm för. Hoppas att han fortsätter i den stilen för han är väldigt duktig bara han lägger manken till.

Höll på att nästan spy när jag kollade på Heroes och Claire klippte av sig tån. Det satt långt upp i halsen i alla fall. Vidrigt!

Kollade startistan inför söndagen. Ska gå med två gubbar som jag inte känner. Bra för då kanske det blir bättre koncentration på golfspelet. Bokade sen starttid så jag går inte ut förrän strax före halv tre. Då får jag väl förhoppningsvis något gjort före också. Kan vara sista golfrundan på länge för min del så det gäller att njuta av den. Hoppas innerligt att väderleken blir bättre tills söndag. Jag är så satans trött på dessa jäkla störtskurar!

Nä nu är jag helt tom i huvudet så det är nog dags att kojsa och umgås med min sambo litegrann. Blir väl att jag får killa honom på ryggen-som vanligt...Hej hej då!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det värmer i hjärtat när man får de orden. Tack älskade unge! Tänk va mycket man har att vara tacksam för. Kram mamma

2008-09-05 @ 12:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback