Börjar bli en ful vana...

...att somna i Angelinas säng och vakna strax efter midnatt och vara pigg igen. Blir väldigt konstigt sovschema faktiskt...Nåja...huvudsaken är väl att jag tar mig upp på morgonen antar jag....
Imorgon är Stefan dessutom ledig så jag kan snooza extra länge....gött de....

Ja idag har vi som sagt varit på en liten tripp till Åmotfors och Charlottenberg. Två platser som man sällan besöker i vanliga fall.
På förmiddagen hann jag dock att plocka undan det värsta skräpet som står överallt i huset och nu börjar det allt mer att likna ett hem istället för en byggarbetsplats. Passade på att bära bort alla cementsäckar också när jag ändå skulle fixa till ryggen. Fy fasiken va tunga!
Lina sprang runt ute och lekte under tiden (drog av ännu mer av mina stackars vårkragar).

Hann med en lunch med morsan innan vi for förbi Stefans skola och hämtade upp honom.
Pratade med Anna i telefonen och det var bara bra med nytillskottet. Han sov mest hela tiden. De kommer hem imorgon så då försvinner Stefan iväg som ett skott.


Framme hos kiropraktor L. Broman. Det här stället som heter Anneborg ligger otroligt vackert precis vid sjön. Tyvärr hann jag inte få en bild på utsikten, bara en skymt av huset....

Jag var som väntat sned i bäckenet men det var inte så jätteilla. Några knak och brak så var det fixat. Var ganska spänd mellan skulderbladen men hade inga muskelknutar eller låsningar någonstans. Nacken var helt OK. Kändes bra att höra. Känner mig ganska stel nu, speciellt på vänstersidan, så vi får väl se hur gammal jag känner mig imorgon när jag ska kliva upp....

Fortsatte sedan direkt till Charlottenberg. Det var närmare än jag hade trott. Började med att besöka den gigantiska sportaffären. Där fanns det verkligen hur mycket som helst att välja på. Hade kunnat bli gående där i timtals om det inte hade varit för en sak. Angelina. Hon sprang omkring överallt och drog i skyltdockor och kröp under hyllor. Jag blev jättenervös att hon skulle försvinna så jag hann mest att skumma över vad som fanns. Att prova kläder kunde jag bara glömma. Till slut gav jag upp och skickade ut henne och Stefan i bilen. Detta fick jag med mig...


Den här Puma-tröjan var hur skön som helst! Ska jag ha om jag någon gång kommer igång med joggandet....


Mjukisbrallor i snygg modell som jag kan ha som överdragsbyxor till hösten/vintern. Ville inte köpa vanliga överdrag för de är så fula tycker jag. De här kommer jag högst troligt att spendera mycket tid i hemma skulle jag tro för de var väldigt sköna....

Ett fem-pack med strumpor fick jag också med mig. Det var allt. Skor fanns det mängder men jag orkade inte prova. Dessutom har jag ju ganska nya träningsdojor. Var lite inne på en Soft-shelljacka som jag provade men näe....
Stefan valde ut två snygga Puma T-shirtar också...Han behöver verkligen mer kläder som han växer...

Fortsatte sedan till shoppingcentret.


Stefan fick sig lite mat och Angelina satt mest och surade för hon ville gå till leksaksaffären som vi passerade på vägen till McDonald´s.


Bus på gång...

V fick ju naturligtvis ta en sväng in i leksaksaffären och Lina fick med sig en ny gunga hem. Var nog inte riktigt vad hon hade tänkt sig för när jag tvingade med henne därifrån så skulle hon INTE ha den gungan! När jag släpade iväg henne till nästa sportaffär så grinade hon och surade hon mest hela tiden....tills hon hittade den här...



Den blev hon jätteförtjust i och slutade att gnälla när jag lovade att hon skulle få den....Sedan fick jag gå till toanoch fylla den med vatten så var hon nöjd sen. Såg rätt kul ut när hon gick runt med den där stora flaskan i köpcentret och sörplade i sig.

Fick med mig lite mera från Sportringen....


Lite rolig tyckte jag....


Svarta knickers som passar bra till golf bland annat...

Otroligt nog passade allting trots att jag inte provade!
Vid halv sjutiden känd jag mig helt utpumpad och ville bara hem. Fick åka tillbaka till den första sportaffären för där hade Lina lagt bort sin snuttefilt. Såg framför mig hur jag skulle behöva irra runt i den där gigantiska affären en gång till men någon vänlig själ hade hittat snutten och lämnat in den i kassan....Tack för det.

Hemvägen var seg så in i baljan. Tror aldrig att jag har hamnat bakom så många traktorer,lastbilar eller andra långsamtgående fordon....


Det är jobbigt att shoppa. Stefan har däckat i baksätet....


Här har vi en till som är på god väg mot Drömmarnas land...


Jag höll mig som tur vaken....

När vi kom hem så ville Angelina naturligtvis gunga på direkten. Lyckades krångla upp den i trädet lite provisoriskt sådär...Peter får nog fixa till det antar jag...nåja det fungerade i alla fall att gunga och Angelina blev nöjd. Hon ville nog ha gungan i alla fall. Var ute en stund men gick sedan in och kollade hockeyn. Vilken dramatisk match det blev! Försvarspelet var totalt obefintligt! Missade tre mål under tiden jag pratade i telefon med Lotta men hann dock att se den spännande upplösningen. Missar nog tyvärr matchen imorgon eftersom den gick så tidigt. Kul att Gustavsson äntligen anslöt. Han kunde nog ha tagit några fler puckar men va fan...de vann ju!

Har deklarerat än en gång eftersom Peters revisor gjorde mig uppmärksam på att jag får dra av allt på våra gemensamma räntor eftersom han saknade inkomst i Sverige förra året. Som tur var hade jag ju Internetdeklarerat och då kan man ändra fram tills 4:e maj. Toppen! Hade jag inte haft en tanke på så nu tjänade vi lite stålar på detta....Bara att tacka och ta emot...

Arbetsdag imorgon igen. Vet inte hur länge vi ska ha öppet men det brukar göra sig själv...Jag jobbar i alla fall eftermiddagen. Har inga speciella planer för valborg ändå....Verkar att bli kanonväder så det kanske blir grillning....

Fick se lottningen inför Solheim cup och det såg kanon ut! Kom i samma lag som C. och det är ju alltid kul, Ska dessutom bo ihop med henne också. Fattar dock inte hur jag ska orka gå 36 hål på en och samma dag. Har jag aldrig gjort faktiskt, men det ska bli så himla roligt! Längtar dit! Hoppas bara att vi får lite bättre väder än de hade ifjol....

Nu ska jag krypa ned bredvid Angelina och snoosa i några timmar...Gonatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback