Påsken fram till nu....

Jag har hamnat hopplöst på efterkälken när det gäller bloggningen men nu ska jag göra ett allvarligt försök i alla fall. Så här kommer det en hel del bilder från skärtorsdagen och fram till idag, påskdagen....


På torsdagen var alla vitvaror samt hällen på plats i vår provisoriska bänkskiva så Peter fick äntligen brassa lite mat.


Mycket grejer ska återigen på plats. Många banankartonger fulla....


Morsan hade varit här med lite påskpynt...tyckte nog att det behövdes....


Jag skulle göra en sallad och lyckades skära upp hela fingertoppen....


Peter trodde att någon hade haft kul på snusfabriken men efter att ha inhandlat ytterligare en dosa så förstod vi att detta är nya grejen....


På långfredagen blev det städdag men jag och Linan hann med att sätta ihop ett litet påskris i alla fall.


Nu börjar det likna något. Lånade industridammsugaren från cafét och dammsög utav bara h-vete en stund....


Lilla påskkärringen ska ut....Angelina blev jätteledsen när hon fick se sig själv i spegeln efter att jag hade sminkat henne. Hon trodde nog inte att mamma skulle spöka ut henne så....Fick snabbt som ögat sätta henne framför Internet och visa henne bilder på andra påskkärringar och då gick det fint sen....


Klarade till och med att få på henne hucklet men det åkte ganska snart av igen....


Sedan gick vi på påskbrevsutdelningen på hembygdsgården. Vi fick sällskap av Mina och Emma.


Linnéa och Andréa kom också dit och Nea var en av de allra minsta påskkärringarna...Så söt så...


Lisen kom och sa hej....


Kusinerna Bus


Efteråt tog vi en snabbfika på cafét och Angelina kröp upp i knät på faster Bittan. Törstiga var vi också för det var riktigt varmt ute....


Fortsatt vår påskturné och hamnade hos M. & A. som är på besök med sin lilla underbart söta vovve Beppe. Lina och Beppe busade runt en bra stund. Ända tills Beppe slog i benet och behövde vila lite....



På eftermiddagen fick vi besök av Stefans andra syster Linnéa som kom med påskbrev....


Anna och Lennart inspekterar köket. Sedan åkte de till Töcksfors för att hämta medicin till Linnéa och fixade dessutom Påskmust till mig. Tack Anna!!!


Bus i trädgården...


På eftermiddagen bjöd vi in grannarna på en öl i solväggen....Götti gött...




Sen blev det påskemat. Korv, köttbullar, Janssons frestelse, ägg och en underbar kantarellomelett. Allt lagat av min eminente kock till man....Mums....


Efter middagen blev det en Absolut Päron-drink i kvällsolens sken....


På kvällen blev det påskbrasa hos J. och U.


Fattar inte hur barnen orkade sitta så nära elden. Det var ju hur varmt som helst ju....


Efteråt blev det lek inomhus istället. Angelina höll sig som vanligt vaken hela kvällen lång...
Kom hem vid halv ett och stupade sedan i säng efter en härlig påskafton.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback