Sista aerobicpasset!

Jäpp nu var det gjort. Sista aerobicpasset för terminen och det känns så skönt så skönt. Det har varit såååå jäkla segt att dra sig dit de senaste tre veckorna. oerhört kul när man väl är där men innan...puuuhh....Det är den STORA fördelen med att vara instruktör själv. Det finns inga ursäkter för att skippa träningen såvida du inte är sjuk. Väldigt bra....Tycker att gänget som höll ut i det sista trots strålande väder ska ha en stor eloge. Bra jobbat!
Idag var det också sjukt jobbigt eftersom vi körde igenom passet i ett rasande tempo och jag hade dessutom otrolig träningsvärk efter golfrundan igår.

Golfrunda var det ja....Årets premiärrunda gick av stapeln igår med tre trevliga tjejer som medspelare. Vi slog på stort och gick 18 hål på direkten. Var lite kallt till att börja med men en bit in på andra varvet så tittade solen äntligen fram....Härligt!
Var själv nöjd med rundan. Hade inte mer än 28 poäng totalt (8 slag för mycket) men det är helt OK med tanke på att jag inte har rört klubborna sedan i september. Vissa andra har ju fuskat och spelat utomlands under vintern...haha....


Bittan i bunkern....


Inte så mycket gräs överallt men torrt och fint och framför allt: Ingen ruff! Det tackar vi för...

Framför allt var jag kanon-nöjd med längden på slagen. Drivern funkade hur bra som helst och jag slog ungefär 130-140 meter med träsjuan vilket är rekord för mig. Trodde själv knappt att det var sant när jag sopade iväg bollen! Min teori är att det är core-träningen samt styrketräningen av axlarna som är orsaken till längdökningen på slagen. Det var samma sak i början på säsongen ifjol men sedan tappade jag mer och mer under säsongens gång. I år får det därför bli skivstång och "plankan" hela sommaren...haha....
Däremot ä (som vanligt) närspelet helt bedrövligt. Tror inte att jag hade ett enda bra inspel på 18 hål. Spelar ingen roll vilken klubba jag tar eller hur jag ligger till...jag missar ändå vilket gör att jag får väldigt långa förstaputtar och då är det lätt att det blir treputt....Sitter i huvudet det där....Måste ställa mig på ranchen och nöta nöta nöta men framför allt försöka slappna av och lita på att jag väljer rätt klubba när jag spelar....
Nog med golfsnack nu....Det är i alla fall underbart att säsongen är igång!


Det fattades tre rader med tegelplattor för att få färdigt...GRRRR!


Men det blir jäkligt bra....


Jämför bara...

Idag var det dags att släpa sig iväg till jobbet igen. Jag och Lotta hade det lite svettigt ett tag där på förmiddagen när jag stod med en stor smörgåstårta och det ramlade in en svärm med norske-damer, ålder gammal. Herrejesus vilken kalabalik! Sedan lugnade det dock ned sig avsevärt och jag kom därifrån i tid utan problem. Ska jobba även imorgon eftersom fredagen går bort.

Skrattade åt Angelina förut. Hon har nämligen lärt sig ett nytt uttryck. När jag sa att hon minsann var tvungen att byta blöja innan hon skulle gå ut så svarade hon: - Det tror jag INTE! Klart och tydligt. Hmmmm....vad ska det bli????


Skippade hockey-VM idag och det var nog lika bra. Oavgjort mot Lettland är verkligen inget att hänga i julgranen...

Har äntligen deklarerat! Tjiho! Nu ska jag bara försöka pussla ihop sommarschemat till Linas dagis. Det ska vara inlämnat senast torsdag. kruxet är att jag knappt vet själv när jag ska ha semester och ännu mindre när andra ska ha semester. När man jobbar på ett litet ställe så måste man ta hänsyn till sånt annars blir det ganska lätt galet....

Måste bara tillägga att Thorsten Flinck i gårdagens Söndagsparty med Filip och Fredrik var något av det mest pinsamma jag någonsin har sett. Höll för ögonen när han skulle försöka stamma fram något på engelska till Kevin Bacon. Ååååå huga! Tyckte för övrigt att andra programmet var klart bättre än det första. Inte lika forcerat.....

Till sist: Starkt av Sandra och Patrik att gå ut och berätta sin historia i NWT. Det som hände dem FÅR helt enkelt inte inträffa idag med all teknik som barnmorskor och läkare har till hands. Tycker att det är sjukt att man inte sätter igång en förlossning när man har gått över tiden för alla vet ju att det kan vara förenat med risker både för mamman och barnet om man går för länge....Hoppas att artikeln blir en tankeställare och att rutinerna ändras för man kan inte få fortsätta att leka med andras liv på det sättet. Läs artikeln här: http://nwt.se/arjang/article520253.ece
Personligen har jag bara positiva erfarenheter från mina vistelser i Karlstad men jag hade turen att hamna på förlossningen även den gången när jag skulle föda fram ett dött barn och blev hur väl omhändertagen som helst. Även om vårt barn dog halvvägs in i graviditeten och jag visste att barnet inte hade haft en chans att överleva så sitter spåren alltid kvar. Jag tänker fortfarande på det väldigt ofta och jag kan inte ens förställa mig den sorg, förtvivlan, ilska och vanmakt jag skulle ha känt om jag hade varit i samma situation som Sandra och Patrik. Det enda man kan göra är att bita ihop, ta dag för dag och kämpa på....

Nu får det bli natten....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback