Tapetrivning tar kål på en....

Har verkligen ballat ur med den här bloggen. Antar att jag är lite omedvetet bloggtrött eftersom jag prioriterar bort den ofta just nu.
Nu ska jag i alla fall passa på att skriva några rader medans min sambo kämpar med maten.
Idag sov jag ända till nio och det var verkligen skönt. Är så trött så trött hela tiden. Antingen är det vårtrötthet eller också har alla veckor med renovering, hårt jobb och massa annat slit tagit på mig. Känner mig oavsett vad anledningen är jävligt sliten....

Imorse skulle vi egentligen ta itu med att spackla lite men jag satt och funderade på tapeterna över trappan. Vi hade tänkt att sätta upp gips-skivor där eftersom det verkade omöjligt att få ned tapeterna (som det är strukturfärg målat på). Men vi provade igen och vips så såg det inte så omöjligt ut längre. Sedan var det bara att sätta igång. Jag har skrapat, rivit och balanserat på stegen så nu är jag helt färdig! Höll på i fyra timmar tror jag. Sedan skulle Peter ta den sista biten var det meningen där jag inte nådde men det gick inte. Snopet. Vi vet inte hur vi ska ta oss dit. Måste antagligen ha någon slags ställning eller annan typ av stege. Fy fan vad förbannad jag blev när jag upptäckte detta! Jag avskyr verkligen att inte bli klar när man har lagt ned så mycket arbete! Är sur fortfarande....Positivt dock att vi slipper sätta skivor....

Sedan fick jag ägna en stund åt att röja upp allt tapetskräp och damm som blev både på över och undervåningen...Lagom kul...

Nu blir det snart Spaghetti och köttfärssås....Mums filibabba!

Ska se om jag orkar ut på en promenad framåt kvällen. Har städningen av cafét kvar att ta tag i också....pust....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback