En måndag utomhus...

Å så skönt att sätta sig ned och mysa för sig själv lite. Blir så frusen efter träningen så nu har jag kurat in mig i en filt här i datarummet.
Ja vad har hänt idag då? Inte värst mycket ska jag i ärlighetens namn säga. Jag och Angelina har mest latat oss hela långa dagen. Det var väl mest på förmiddagen som jag fick litegrann nyttigt gjort när Lina kollade på Bolibompa en stund.


Bestämde oss för att ta en promenad upp till biblioteket i det fina vädret. Blåste lite kallt men var varmare än igår kändes det som. Gick förbi gamla järnvägsbron och här vill alltid Angelina bada. Fast idag konstaterade hon att det nog inte gick att bada där. Jag höll med och sa att bara ankorna fick bada där....
När vi flyttade hit så var det min största skräck att Stefan skulle vara nere vid vattnet just här och ramla i och drunkna....


Vi gick till bibblan och Angelina roffade åt sig inte mindre än 19 st böcker innan jag hann att stoppa henne. Blev lite trångt under vagnen. Sedan fortsatte vi upp till torget och där blev det lite gungande och naturligtvis rutschkaneåkning på "Tandtrollets" (Lina envisas med att kalla det så) svans. Till sist satte vi oss på trollets fötter och läste lite böcker i väntan på att mormor skulle komma och luncha med oss.


Mormor fick allt snällt sätta sig och läsa lite böcker för Linan också lagom till kaffet.


På hemvägen gick vi ju förbi en lekpark och där ville Angelina naturligtvis leka en stund. Snälla mamma kunde inte säga nej trots att jag var extremt toanödig....


Angelina är en riktig liten klätterapa och tar sig upp nästan var som helst utan hjälp...




...och så ner igen....vet inte hur många gånger hon åkte men många var det. Till sist fick jag dock sätta stopp och rusa hem till toaletten....


Vi ville inte gå in när vi kom hem heller så det fick bli lite lättvindig mat till Angelina som inte åt någonting nästan på lunchen. Korv med bröd går alltid ned....


Gungas ska det också göra på allting....


Storbusan och Lillbusan


Sen ska det klättras lite på stegen också.....

På kvällen fick Lina åka till mormor när mamma skulle träna. Fick ta en snabbsväng ner till Tingevi för att se om Stefan var där. Han svarade nämligen inte på mobilen på hela eftermiddagen så jag hade ingen aning om vart han hade tagit vägen. Han var inte där men killarna som var där hade koll. Sedan ringde han strax innan träningen började så då var allt lungt.

Idag fick jag verkligen släpa mig till träningen kändes det som. Det blir tyngre och tyngre för varje vecka som går. Trodde nästan inte att någon skulle dyka upp men vi blev i alla fall åtta stycken till slut. Inte illa. Idag tror jag nästan att det var den absolut roligaste gången på hela terminen. Allt flöt på så jäkla bra och alla hängde med kanon så vi kunde köra på mest hela tiden. Jesus va jobbigt det blir! Jag var så himla slut efteråt så jag knappt orkade köra styrkan. Så gött!
Nu är det bara en enda gång kvar och sedan är det slut för terminen. Då får det bli golfing sen och så får jag banne mig ta mig i kragen och komma ut och springa litegrann! Kanske cykla också om jag får låna Peters cykel vill säga....

Imorgon är det jobb igen och därför är det väl bäst att komma i säng snart antar jag. Ska bara surfa runt liitegrann till. Har faktiskt börjat läsa en bok för första gången på länge. Sofie Kinsellas " En shopaholics bekännelser". Kände inte för någon tung bok och den är faktiskt jäkligt rolig och lättläst. Sedan någon gång i framtiden får det väl bli Stieg Larsons böcker antar jag. Jag är väl typ den enda som inte har varken läst böckerna eller sett filmen. Alla säger dock att det är svårt att släppa böckerna när man väl har börjat läsa så det kanske jag får spara till semestern....

Gonatt allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback