Working 10 to 8

Den här dagen började ungefär lika bra som den förra slutade. Stefan skulle ABSOLUT INTE gå till skolan för han trodde att han skulle bli retad för sina torra läppar som hade svullnat upp i XL-size. Det krävdes ett telefonsamtal till hans mor och ytterligare lite hot om indragna helgaktiviteter innan han gick med på att ta på sig kläderna och följa med. Minst sagt bråttom hade vi sen. Fick springa in på Statoil för att köpa en Lypsyl och en baconkorv till Stefan som vid det laget var så hungrig att han glömde bort att han inte kunde äta och glufsade i sig alltihop. Tog en liten pratstund med Stefans lärare ute vid skolan och sedan styrde jag kosan mot Hämnäs. Vad skulle jag göra där? Jo jag var i mycket stort behov att tanka bilen vilket jag inte hade gjort på Statoil där alla tankarna var upptagna. Stefan tipsade mig om macken i Hämnäs. När jag väl kom dit fick jag göra mig bekant med sedelautomaten från tidig stenålder. Det var en lucka där man skulle lägga sedlarna i en och en och därefter manuellt skjuta in dem. Strange....Jag provade och provade men inte tog apparaten emot mina pengar. Började bli lite smått desperat så jag ringde till Anna och frågade om manicken överhuvudtaget fungerade. Jodå, sa hon, det var bara att man fick trixa lite. Så jag trixade och trixade och till sist kom jag på knepet så jag lyckades mata in 120 spänn. Inte illa det...Hem tog jag mig i alla fall....

Resten av dagen har jag spenderat på jobbet. Kom en buss med norska tanter som var mellan 80 och döden någon gång mitt på dagen och då fanns det att göra....Ingen utav dem har nämligen svenska pengar och det tar humdra år innan var och en har skramlat fram sina norska pengar, sedan kan de inte med kaffeapparaten så där gäller det vara med om man inte vill spendera hela dagen att torka kaffe....Nåja..det var ett glatt gäng i alla fall och inga sura, gnälliga tanter inte så det gick bra ändå....
Det var bra fart på eftermiddagen också så jag blev lite sen med allting. Sedan kom J-L och bytte kompressorn på kyldisken. Det är gött så allting funkar nu innan påsk när man ska ha så mycket grejer att sälja.
Jag blev verkligen jättesen ifrån jobbet eftersom jag hade en hel del pappersarbete plus städning att avverka. Åtta kom jag därifrån.

Åkte till Lotta och hämtade två cyklar som Angelina ska få. En trehjuling och en riktig cykel med stödhjul. Ska prova imorgon....

Tog med mig kinamat hem idag och det var verkligen supergott!!!
Har även hjälpt Stefan med matteläxan som han klarade galant. Ikväll har det inte varit några sura miner i alla fall.

Pratade med Bittan via Skype idag och det verkade ha det gött i Florida. Spelade en massa golf gjorde de naturligtvis också. Avundsjuk! Är så golfsugen så jag tror att jag spricker snart! Anmälde mig till ÅGK:s egen Solheim cup som går av stapeln en helg i maj. Bara en massa tjejer och damer som spelar golf i en hel helg och bor i stugorna vid golfbanan. Så kul ska det bli! Missade detta ifjol eftersom min halsmandeloperation skulle ha varit då. Sedan när den blev inställd så var det försent att anmäla sig.

Något kök har vi ännu inte sett röken av. Lastbilen med köket på hade tydligen gått sönder någonstans uppe i Norrland. Suck! Hoppas att det dyker upp imorgon....

Nu ska jag försöka sova lite innan det är dags att återvända till jobbet igen....Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback