Lååång arbetsdag

Måste tycka att Angelinas säng är det skönaste som finns för jag somnar i stort sett alltid när jag ligger där. Så även idag. När jag vaknar har alla andra somnat och jag är helt allena...lite trist det där...


Jag och Angelina innan godnattsagan...

Idag har jag spenderat den mesta tiden på jobbet och det blev en ganska lång dag innan jag fick återse hemmet igen, På torsdagar sköter jag städningen och det blir såklart lite mera nu när man har uteserveringen och allt att fixa också. Idag kom dessutom Glenn, Andréa och Linnéa och frågade om de fick öpa glass när klockan var kvart över sju och det gick förstås inte att säga nej till.


Till slut gav mamma med sig och Nea fick smaka lite glass och ojojoj va gott det var!



Mumsfilibabba! Varför har ni undanhållit mig det här???


Var tvungen att ta en sväng förbi affären för att fylla på kylskåpet lite innan jag for hem också så klockan hann bli halv nio innan jag kom hem. Vid det laget var jag rejält hungrig så det fick bli lite kycklingpytt med ägg (fast Angelina åt upp äggen). Såhär såg det ut på vardagsrumsbordet:


Angelina har varit med pappa i Karlstad idag och fått 150 kritor från Biltema bland annat....

Angelina tyckte nog det var görspännande att åka med pappa till Karlstad för hon berättade i detalj vad hon hade gjort. Hon hade minsann varit och ätit hamburgare och fått leksak minsann. Kan ni gissa vart?
Peter hade köpt fler tegelplattor, primer och återställartapeter så nu har vi lite att jobba med under helgen....

Angelina hade suttit och sjungit "Den blomsterid nu kommer" hela vägen till och från Karlstad sa Peter. tvivlar på att hon kan så mycket av texten för den är ju minst sagt svår men hon älskar tydligen melodin. Den har hon hört i "Alla barn i Bullerbyn". Måste säga att hon verkar bli väldigt musikalisk för hon snappar upp melodier och texter väldigt lätt och är det en sång hon känner igen så lyser hon upp och börjar direkt att nynna. Roligast är när hon försöker sjunga "La Voix, då kan jag nästan inte låta bli att skratta...

Bänkskivorna var nästan på plats när jag kom hem men det krånglade lite för dem eftersom de tydligen var för långa! Snickarna fick med andra ord fixa till dem lite...töligt! Ska ta bilder imorgon när det blir klart....
Imorgon ska dessutom fönstret in.

Satan i gatan vad mina ögon kliar! Antingen är det min mascara som börjar bli för gammal eller också är det faktiskt så att jag är allergisk jag med. Känns lite sådär att säga att man är allergisk för det tycker jag var och varannan människa hävdar att de är den här tiden på året men jag undrar jag...jag nyser mest hela tiden, är väldigt snorig och ögonen kliar av och till...var precis samma ifjol om jag minns rätt...då gick jag tll och med och köpte medicin...nåja...det är inte allra värst ändå så jag överlever...blir intressant att se vad som händer om det blir så varmt som de säger till helgen....då lär det visa sig om inte annat om det handlar om allergi eller inte....

Snart så börjar hockey-VM också....Känns sådär intressant när det är fint väder....Man skulle ha en TV ute....

Till lördagen har jag bestämt att första grillningen ska ske. Peter säger varje år: - Men har vi någon grill då? Jajamenan det har vi. Jag var och införskaffade en liten billig klotgrill på ÖB ifjol och den är väl inte precis high-tech men den fyller sin funktion....Utemöblerna är en annan sak. Det måste det bara bli nya inom den närmaste framtiden....De är kritiska och jag satt sönder en stol i påskas dessutom....

Nu ska jag försöka att somna om och få lite energi inför sista arbetsdagen den här veckan. Skulle vilja hinna med en morgonpromenad men jag vet nog hur det blir. Jag kommer att sträcka ut armen, stänga av alarmet och snooza en timme till...kommer att bli verkligen överraskad om så inte sker....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback