Angående svininfluensan...

Jag blir snart tokig på alla diskussioner och den masshysteri som råder runt denna sjukdom. Jag orkar snart inte höra mer känner jag! Nu när Stefan började skolan så fick vi hem två lappar. Den första handlade om lus och den andra om svininfluensa. Läste igenom dem och konstaterade att det mesta handlar om sunt förnuft, att man ska tvätta händerna och nysa i armvecket och så...

Jag har verkligen inte bacillskräck och det är väl tur när man arbetar på ett ställe som jag gör. Hanterar mycket pengar, diskar och städar bort andras lort. På mitt jobb är vi väldigt sällan sjuka och det kanske beror just på att vi utsätts för väldigt mycket baciller för jämnan eftersom vi träffar så mycket folk varje dag. Dessutom tvättar vi händerna betydligt oftare än alla andra. Jag skulle nog tippa på att jag tvättar händerna kanske minst 20 gånger i timmen. Jag har haft vanlig influensa två gånger i mitt liv och då var jag pigg igen efter mindre än en vecka. Jag hoppas verkligen att jag slipper svininfluensan men det är ingenting jag går och tänker på eller är rädd för. Trots allt så är det inte fler som dör i svininfluensa än vanlig influensa. Jag tänker inte att sluta att pussa och krama varken mina barn eller sambo eller att använda handskar när jag tar i handtag. Jag tänker använda mig av sunt förnuft samt vanlig normal hygien så får det gå som det går....Livet är för kort för att man ska orka gå och grubbla på vad som KAN hända...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback