Magiska stunder med U2

Ja igår morse drog vi iväg till Götet för att se på U2. Kollade in rescensionerna från fredags-spelningen och de var väl OK. Men det brukar oftast vara bäst andra kvällen på dubbelspelningar och det hoppades man ju på. Hämtade upp C. och P. vid niotiden och sedan var vi på väg. Dagen till ära så sken solen från en klarblå himmel. Kan man ha mer tur?

Var framme vid vårt hotell i Mölndal redan vid halv ett och hade tur även där, Vi kunde checka in på direkten!


Vårt hotell. Väldigt fint faktiskt.



Jag fjantar mig på hotelltoan...



Peter väntar på spårvagnen...


Vi tåg spårisen in till stan och jisses va folk överallt! Det gick knappt att ta sig fram på gatorna...
Tog en sväng ner till Nordstan och åt en bit mat och drack dagens första öl...


Mumma!

Fortsatte runt i lite affärer och kikade. Ganska utplockat överallt och var inte på något vidare shopping-humör. Köpte mig bara en kofta på HM för 149:- så jag inte skulle frysa på konserten. Peter köpte sig två stycken tröjor.
Sedan knallade vi vidare för att leta efter ett ställe att dricka öl på. Avenyn var det kört på. Fullt överallt. Hittade ett litet plejs på Vasagatan där de visade U2 på TV:n. Fick duga.




Skål!


Efter en stund kom Bittan och Morgan också och såhär sociala var de med telefonerna i högsta hugg...hehe...


Vid halv sju var det dags att knalla vidare ner på Vasagatan till Meze för att avnjuta en middag. P. och C. skulle också ha varit med men de hade för roligt på The Dubliners så de skippade maten...

Dagens fråga? Peter sa till servitören när vi kom att vi egentligen skulle ha varit sex men att två hade hoppat av.
Servitören replikerade:Och hur många är ni nu i sällskapet??
Lite stressad var han nog den unge mannen...hihi...


I väntan på maten så roade sig Peter lite med olivpinnarna...



Jag beställde: marinerad kycklingfilé med yoghurtsås, tzatziki, grönsaker och vitlökspotatis....Så mycket mat och som vanligt så himla gott! Vasagatan 6 ska ni definitivt besöka om ni har vägarna förbi. Billigt är det dessutom...




Morgan dricker öl och ser helt förskräckt ut....


Proppmätta tog vi sedan en taxi till Ullevi där det var tjockt med folk. Skulle egentligen ha köpt en T-shirt men orkade inte med kön...

Här sticker den enorma scenen upp...



Alla vägar bär till Ullevi. Det här var en av de sista bilderna jag tog innan vakterna meddelade mig att jag inte fick ta med kameran in. Buhu vad besviken jag blev! Fick lämna in den så länge....surt surt...Jag som tänkte ta så bra bilder...






Fick en härlig överblick över scenbygget fast att vi inte satt jättenära. Så himla cool grej...


Snow Patrol uppträdde som förband och de lät bra....


Strax innan det skulle börja så fick jag och Bittan för oss att vi skulle gå på toa. trist att typ alla andra också hade tänkt den tanken. Kön sniglade sig fram och vi missade första låten....


Showen kan börja...
Jag som inte är ett inbitet U2-fan känner inte igen så värst många nya låtar och därför blev inledningen lite seg...Get on your boots är direkt dretdålig...



...men när de som fjärde låt körde Magnificent och sedan Beatiful day efter det så fullkomligen exploderade allt!



Allsången i "Still havent found"...var sååå mäktig att man blev varm i själen. Att höra 55 000 med och att man själv är en del av det hela. Stort!


Själva scenen kunde man ju heller inte se sig mätt på. Nya färger och effekter hela tiden. Tyvärr så fick jag en hemsk huvudvärk av det hela så jag fick sätta på mig solglasögonen för att lindra det skarpa ljuset....


Jag sa innan konserten att jag egentligen inte tycker att Bono sjunger sådär jättebra alla gånger...Tar tillbaka allt! Hans röst var klockren igår och den skar genom allt i de lugna låtarna. Tyvärr dränktes sångrösten lite av gitarrerna...i alla fall från vår vinkel....


Kvällens höjdpunkt enligt mig. Bono bad alla att lysa med sina mobiler, ljuset dämpades och ljusen lyste som stjärnor i natten och melodin till One började spelas...De tjugo första sekunderna av den låten var en ren och skär magisk upplevelse....Jag bara njöt och höll nästan på att börja grina...



En oerhört vacker avslutning blev det med With or without you och Moment of surrender....



Slut för den här gången...Jag ger konserten fyra plus av fem. Det enda som drar ned betyget är några av låtarna. Dagens konstaterande: The Edge är fortfarande väldigt mycket coolare än Bono....



Massor av folk lämnar Ullevi....


Sedan vallfärdade alla in mot avenyn och Morgan konstaterade att det kändes nästan som i Independence Day där en skor skara folk marscherar mitt i gatan, bestämt åt samma håll....
På Avenyn blev det snabbt kaos och typ en halv kilometers kö till alla ställe och det kände vi inte för....
Droppade istället in på samma ställe som tidigare under dagen och tog en öl som avrundning av kvällen.


Sedan gäspade vi ikapp och tog en taxi tillbaka till hotellet...Trötta men nöjda och glada...En superkväll helt enkelt...

Idag lyckades jag släpa mig ur sängen vid halv tiotiden och sedan blev det maffig hotellfrukost innan vi susade hemåt igen...


Jag fick köra från Uddevalla och hem.,...

Hämtade Angelina direkt och hon blev jätteglad när vi kom!


Sedan blev det glass-kalas med Jonna. De hade nog saknat varandra jättemycket....


Kattungarna hade kissat bredvid lådan så det fick jag ta itu med omgående. Sedan skriker ungarna utifrån att Lina hade bajsat på gräsmattan. Det hade hon sannerligen gjort och såg väldigt nöjd ut....Fick med skrattet i halsen förmana henne och forsla bort bajskorven....

Annars har det inte blivit så mycket denna eftermiddag. Nu ska jag bara plocka in lite grejer ifrån trädgården och sedan ska jag lägga Linan och mig själv. Jobb och dagis väntar imorgon och jag får hoppas att vi håller oss friska. Stefan har nämligen streptokocker igen och det vill inte vi andra ha....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback