Nystart...

Ja just det! Idag började jag mitt nya sunda liv för vilken gång i ordningen vet jag inte....men även om det fallerar efter tre veckor så har ändå inte de tre veckorna varit förgäves haha...Skämt åsido så MÅSTE jag bättra mig nu för om ganska exakt en månad så ska jag köra igång tre träningspass och jag har kondition sämre än en flodhäst för tillfället. Det går ju inte alls för sig...Därför: Någorlunda sträng diet med Viktklubb (funkar skitbra så länge man själv har orken), ordentligt med träning och framför allt : NO Excuses. Det där är ju det värsta. Man hittar alltid ursäkter varför man ska unna sig godis eller varför man ska äta skräpmat istället för riktig mat och varför man inte hinner träna. Slut med det. Nu blir det promenader, golf, styrketräning samt förhoppningsvis någon löprunda också. Idag har jagt till och med köpt Nutilett-shake, vilket jag aldrig tidigare har gjort. Ett bevis på att jag är smått desperat! Ska dock INTE bara dricka den där hemska blandningen utan mer ha den som ett komplement ifall det blir bråttom med mat någon dag. Har käkat Nutrilett-bars förut. De är förbaskat goda men svindyra!

Idag började jag med en härligt rask golfrunda med Bittan och Morgan i det underbara vädret. Spelade som vanligt som en kratta men motion fick jag i alla fall (bär faktiskt klubborna igen efter ett tags latande med vagn) och var faktiskt riktigt trött efteråt. En och en halv timme tog det.

Annars så har jag varit på otroligt bra humör idag och varför inte? Jag var hyfsat pigg imorse (för en gångs skull), solen har lyst och värmt hela dagen och jag fick en väldigt bra lön den här månaden (efter 186 timmars slit, det var jag värd!).
På eftermiddagen hände dock en grej som till viss del vände mitt braiga humör en smula.

Stefan skulle ha spellektion halv tre på Musikskolan och skulle gå direkt ifrån bussen när han kom ifrån Smolmark. Men...Anna ringer till mig och berättar att han helt plötsligt får åka med den bussen som han har åkt med hem i över ett år. Han måste ta den andra bussen som tar en halvtimme längre eftersom den åker runt typ hela Karlanda innan den ska till Årjäng. Därför får hon hämta upp honom och åka ned igen till Årjäng för att han ska hinna i tid. Sedan ringer Anna med samordnaren för att kolla vad som egentligen gäller. Nejdå han ska åka med den sena bussen och sedan tillägger hon att han egentligen inte är berättigad att åka ens med den trots att den ändå ska in till Årjäng och hämta upp högstadie-elever. Trots att kommunen lovade oss detta i samband med att vi flyttade Stefan till Smolmark.
Jag är inte ett dugg insatt i vilka regler som gäller med skolskjutsar, men jag tycker det är väldigt konstigt att barn som bara bor några ynka kilometer ifrån skolan ska ha skjuts men inte Stefan som bor två mil ifrån skolan.

Det är sant att vi frivilligt flyttade honom dit men det var ju inte för att vi tyckte att det på något sätt var kul. Vi gjorde det för att det inte fungerade överhuvudtaget nere på Silbodalskolan och vi ansåg att han för sin egen skull var tvungen att flytta för att överhuvudtaget kunna få en normal skolgång de sista två åren av grundskolan. Därför blir jag så jäkla förbannad när det sedan som grädde på moset ska krångla med en simpel sak som skolskjutsar. Jag tycker att det är illa nog att jag behöver köra nästan 20 mil i veckan för att ens få honom dit.
När han skulle börja därute så tyckte vissa att han minsann skulle bo hos sin mamma för där hade han rätt till skolskjuts både till och från skolan. Kruxet är ju att han har bott hos oss i stort sett på heltid sedan drygt fyra år tillbaka och sånt ändrar man inte på hux flux. Det räcker mer än väl att han måste byta skola. Det finns det nada förståelse för.
Nu vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Måste i vilket fall som helst ringa och meddela Musikskolan om situationen. ÅÅÅHH vad sånt här är frustrerande!!!!

Nu lite bilder från tavelhängningen...


Golftavlan på plats. Viktigt!


Två av "kaffetavlorna". De där jäkla tavlorna har skapat mycket huvudbry eftersom de är så himla stora. Nu har vi ingen tillräckligt stor vägg som vi kan hänga dem i rad på längre...



Den sista fick hänga i köket....



Peters golvläggning...Hemska trappan borde trollas bort...


Har två måndagar på raken fyndat "helgens buketter" på ICA för 20 kronor styck. Piggar upp lite och de lever ungefär lika länge som mina övriga växter...hehe....



Här ligger små kissekatter och slappar efter en hel dag av bus. Idag hittade jag tydliga spår av att de hade varit uppe i fönstert och busat när jag var på jobbet....



Den här lampan släpade jag hem ifrån cafét igår. Bittan ville inte längre ha den där och jag råkar ha flera lampor i samma serie så det passade ju bra. Thanx! Får nog däremot ta och plocka bort den där stygga högtalaren istället...eller hur Peter?



Visst är det lite mysigt när man åter igen får tända lite lampor i fönstrena?


Skrattade gott åt Angelina idag när det var dags för nattning. Vi har lånat en sångbok och istället för att läsa så sjunger vi litegrann. Idag sjöng jag "Var bor du lilla råtta" och hon fick svara. Det gick jättebra i första versen men i andra tog hennes otroliga fantasi överhanden.
Jag: Vad gör du mor Lovisa? Steker....
Lina: katt
Jag: Vad vill du ha att spisa? Korv och...
Lina: Mos
Jag: Vad vill du ha att dricka? Smultron...
Lina: bål (rätt faktiskt)
Jag: Vad har du i din ficka? Fyra...
Lina: Fem

Jag skrattade så att tårarna rann....

En annan sak som är rätt kul är att hon har en låtsas-bäbis som heter Malin som hon går och pratar med hela tiden. Lite som Alfons har Mållgan. Jättelustigt att höra de konversationerna. Fantasin är det då inget fel på!

Till sist:

Lite sent men...Grattis Per Björnson som vann SM-guld i cross-cart i lördags! Kan inte ett skit om just detta men kul är det i alla fall! De där små åken ser ut att vara otroligt roliga att köra i alla fall...

Stefan fick nya skor samt en ryggsäck av sin mor idag och var helt salig efter en testrunda på rinken. Det var de bästa skateskor han hade haft sa han. Kul kul...synd att de bara håller typ i två månader...

Imorgon måste jag skaffa nya batterier till badrumsvågen. Det går ju inte att gå på diet utan våg heller! Det är ju den som är sporren!

Nu blir det sängen för imorgon ska man upp runt sex-snåret igen....Ha de....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback