Omotiverad...

...till att ta ett ordentligt pump-pass blev jag nu. Somnade till nästan en timme i Angelinas säng och nu är klockan sent och dessutom fryser jag. Träna efter klockan elva på kvällen är kanske lite att ta i....men samtidigt så har jag lovat att :No excuses. Ska bara vakna till lite först med att blogga.

Hela dagen har liksom blivit förskjuten och en kamp mot klockan. Varför finns det inte fler timmar på ett dygn? Som jag misstänkte så var inte ungarna lika pigga i morse som igår men jag hann i alla fall i tid till jobbet. Där blev det full rush ifrån början och det gav sig inte på hela dagen. Svettigt värre. Lotta fick stå i kassan nästan hela tiden och jag sprang runt och dolade lite varstans. Hade dessutom en hel del smörgåstårtsbeställningar samt annat smått och gott på agendan så tråkigt hade jag inte precis. Däremot var det en sådan där dag när det verkar som om det var smått omöjligt att göra vissa personer nöjda så då känns det jäkligt drygt att jobba. Kanske var det på grund av regnet efter två fina dagar? Inte vårt fel i så fall... jaja i vilket fall som helst så blir man en aningens uppgiven när ingenting duger....

Precis när jag skulle kasta mig iväg för att hämta Angelina så kom det in en hel buss med italienare. Det händer någon gång varje sommar och då är det som att få in en bisvärm. De är precis överallt och smattrar i ett kör och i munnen på varandra och gestikulerar och pekar, kan inte ett smack engelska och vet överhuvudtaget inte vad begreppet kösystem innebär. Dessutom brukar ju hela högen beställa cappucino eller espresso så jag fick helt sonika ringa dagis och säga att jag blev lite sen...Stormen lugnade sig dock ganska snabbt så jag kom iväg efter en kvart.

Efter dagishämtning så åkte vi raka vägen upp till Glasmästerit för att titta på några tavlor som vi ska ha i trappan. Tror att de blir jättebra där och bad morsan att beställa alla fyra på mässan under helgen. Hittade också precis en sådan klocka som jag ville ha till köket. Visste det direkt när jag såg den.


Sååå fin!

Sedan fixade jag både batterier till badrumsvågen och nya lampor till Stefans rum samt åkte och hämtade min bok på bibblan.


Ska bli intressant att läsa den här. Fascinerande människa den där "Man in black"....


Sedan var det dags för att åka ut till svärfar i Ström med lilla pissemissen, även kallad "Tjockisen". Hoppas att han får ett mer smickrande namn hädanefter. Lånade en bur att ha honom i av brorsan. Katten blev helt stollig och jamade ledset hela vägen. Tur att det inte är så långt...

Det första han gjorde när vi kom fram var att springa runt och nosa lite. Det andra han gjorde var detta...


Hittade matskålen direkt....



Nöjd pissekatt....

Han kommer att få det så bra så hos Lasse som antagligen kommer att skämma bort honom rejält....

Efteråt for vi ned till cafét och fikade. Jag fick hålla mig till ostfralla medan Lina åt glass. Passade på att fylla upp drickakylen också medan jag ändå hade lite tid över. När vi äntligen kom hem så var klockan halv sju redan. Dammsög lite och plockade undan det värsta. Sedan blev det lite "Barna i Bullerbyn" med Angelina innan sänggåendet.

Har kollat vädret och det ser inte lovande ut inför vår tripp till Rättvik och Rhapsody in rock på fredag. Det blir antagligen att bylsa på sig rejält med kläder och ta med ett stort paraply precis som man har blivit van den här sketna sommaren. Uch och fy va tråkigt!

Inatt ska jag släppa ut Lizzie för imorse väckte hon mig inte mindre än fyra gånger mellan klockan fem och halv sju...Då var hon inte mitt favvodjur precis....

Imorgon har jag sovmorgon och det är alltid skönt. Sedan blir det en tiotimmars arbetsdag men sedan tar jag hälja. Jippi!

Nu får vi se om jag orkar träna något eller helt sonika går och lägger mig med Mr Cash...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback