Ordning och reda...

...hoppas jag att någon gång få i mitt hem men det är nog en utopi misstänker jag. Den här veckan har jag i alla fall försökt att bringa lite ordning därav det sparsamma bloggandet.

Igår hade Peter lagt en del av resterna som blev kvar av köksgolvet på platån innanför altandörren. Blev bra. Nu är det "bara" trappan som ser förjävlig ut. Dessutom hade han polishat golven så de glänste.
Eftersom han hade varit så duktig så satte jag också lite fart när jag kom hem från jobbet trots att jag var riktigt trött. Gav mig på sovrummet och putsade fönstrena och hängde upp nya ljusare gardiner. Sedan ble´v det dammtorkning. Shit asså vad damm det blir i ett sovrum och speciellt då uppe på vår stygga men effektiva takfläkt.

Senare på kvällen så hängde vi lite tavlor också. Måste ju få upp något på väggarna så det inte blir så kalt och trist. Det får nog bli en tur till IKEA snart för jag behöver verkligen lite grejer att ha i fönsterna också...
Runt TV:n är det däremot lite kruxigt för vi vill kasta ut vår nuvarande TV-bänk och helst ha hyllor som är väggfasta och som är lätta att städa under. Peter funderar på att få tag på samma sorts trä som vi har på den nybyggda "halv-väggen" och bygga både en TV-bänk samt en hylla över att ha DVD-filmer på. Det blir säkert snyggt...

Kvällen avslutades med att äta en jättegod middag som Peter hade lagat bestående av fläskfilé, vitlökskroketter och kantarellsås. Mumma! Kollade på "Djävulens advokat" som jag dock såg för inte värst längesedan. Jag slumrade till bitvis.

Jag är så himla förkyld så jag är som en urvriden disktrasa den mesta av tiden. Trött och sleten. Har varit en ganska jobbig vecka på cafèt också. Massor av folk och nu blev vi ju av med våra duktiga diskplockare också nu när skolan började igen. Som tur är ska både E- och L. jobba på lördagar och när de kan i fortsättningen också.

Imorse väckte Lizzie mig vid sex och jag släppte ut henne. En kvart senare kommer hon tillbaka igen och mjauar och då ville hon ha mat, När hon hade ätit färdigt så kom hon in igen och jamade jättehögt men då fick jag nog och kastade ut henne med huvudet före. Det får vara någon måtta när hon kommer och väcker mig på min enda sovmorgon. Somnade till slut om vis åttatiden och var trött som en ´gris när Lina ville att jag skulle gå upp vid niotiden,

Nu är jag i alla fall uppe och det känns lockande att bara sätta sig en stund i solen och njuta idag. Tror att jag ska göra det faktiskt, Man vet ju inte om det blir några fler sådana här dagar den här så kallade sommaren,,,,Resten hinner man ju med sen under hösten. Får nog kanske bli en golfrunda i eftermiddag också som sig bör på söndagen. Får vänta tills Peter kommer hem i vilket fall som helst. Han är och repar för de ska ju spela i Gustavsfors nästa lördag så idag blir det långrep.
 
Ikväll ska jag försöka lägga in lite bilder också...

Ha en bra och solig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback