Shoppingtur och powerwalk

Idag var det helt otroligt väldigt enkelt att få upp båda ungarna. Angelina vaknade av sig själv och Stefan somnade inte om en enda gång. Har väl typ aldrig inträffat förr. Vi satt i bilen 7.09 redo att ge oss iväg.

Jag själv var inte riktigt varit med i gamet på hela arbetsdagen. Helt totalt i min egen lilla värld. Inte ens kaffe hjälpte mot förvirringen. Mycket folk var det också och norrmän och tyskar om vartannat så till slut blir man helt vilsen på vilket språk man ska prata på. Det har hänt både en och två gånger att jag har pratat tyska med norskar och vice versa eller till och med engelska med danskar. Det är så mycket som surrar bakom disken och många kunder som mumlar och då är det ibland svårt att avgöra vilket språk de pratar på.

Direkt efter arbetet så följde jag och Lina med morsan till Töcksfors. Hon skulle ha lite grejer på shoppingcentret.
Som vanligt kom inte jag hem tomhänt heller....


Det här kunde jag inte motstå. Ett par jeansleggings och härligt blommig tunika till Angelina.



Stefan fick nya gympakläder. Det saknas alltid tycker jag när skolan drar igång. Behöver nog köpa mer misstänker jag...



Han ville visa shortsen också. Stefan har helt plötsligt bestämt sig för att bli sportig och berättade att han ska träna extra inför KM i friidrott. Går antagligen lättare nu också när han har tappat en del kilo samt har fått lite kondition av allt skejtande....


Jag köpte mig en helt vanlig T-shirt för 100 spänn på Jack & Jones. Ja just: herrstorlek.....Vill ha något att gå och skrota i till jeansen.....


De här trekvartsbyxorna från Kapp Ahl satt som en smäck så de köpte jag såklart. Ser nästan gråa ut på bilden men är svarta....


Lina har som vanligt kidnappat mina nycklar....


Latten från hell köpte mamma idag. Jag tittade kritiskt på den och konstaterade att skummet kunde ätas med kniv och gaffel. Mamma undrade om den gick att dricka. Jag sa: Tveksamt och dessutom är den nog jävligt varm. Hann inte längre förrän mamma tog en stor klunk och brände upp hela gommen. Med tanke på skummets utseende så var nog latten drygt hundra grader varm och smakade välling....
Ja jag är yrkes-skadad jag vet....men sådär FÅR bara inte en latte se ut men det gör det tyvärr 8 gånger 10 när man köper.


Lina i sina solglajor....

När vi kom hem så var Angelina jättetrött och ville sova. Det var lite tidigt tyckte jag och jag skulle laga köttfärslimpa. Av detta blev dock inget eftersom jag naturligtvis inte hade inhandlat alla tre ingridienser jag skulle komma ihåg. Istället lade jag Lina ändå för hon orkade inte hålla sig vaken. Somnade på typ två sekunder.

Passade på att gå ut på en timmes på powerwalk (som det ju heter nuförtiden). Gick upp i Backa-Hagvägen- Martensbacken ner i Årjäng och runt vid kyrkan så jag var rejält sleten när jag kom hem. När man powerwalkar ska man ju ta i ordentligt med armarna men än så länge så håller jag mig till att svänga rejält med dem. Jag svängde till och med så det kändes som jag sträckte mig i sidan. otränad deluxe....


Svettig och rödmosig efter promenixen...


Glömde att skriva igår vad jag har för mål med min träning. Nu ska jag avslöja det: Nästa år i oktober fyller jag trettio bast och då ska jag vara i samma form som jag var innan jag blev gravid 2005. Helst bättre. Att gå ned drygt 25 kilo på ett år borde inte vara omöjligt tycker jag.....Man måste ha lite mål för att lyckas och helst rimliga sådana också. Samt delmål på vägen.
En annan sak som man helst ska göra om man lättare ska gå ned i vikt är att sova ordentligt. Det är en sak som kanske får stryka på foten. Hur ska man annars hinna med att träna överhuvudtaget samt allt annat....Sova kan man göra när man blir gammal....men å andra sidan kanske man inte blir gammal om man inte sover ordentligt....hmmmm....


När jag kom hem så var det en viss tös som hade vaknat igen. Tur att hon hade brorsan då som låg bredvid och fixade så hon fick lyssna på musik tills jag kom hem igen...Efter lite yoghurt och mys så somnade hon igen som tur var...

Hade tänkt att kolla damernas EM-match men det hanns liksom inte med. Kul att de vann i alla fall...

Imorgon ska jag lämna ifrån mig hankatten till Lasse så nu blir det hans sista busnatt hos oss. Lite sorgligt är det allt....

Nu: Zzzzzova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback