Julbord på Sommarvik

Dags att lägga ut bilder från gårdagens baluns på Sommarvik....


Började med lite förfest hemma hos Jonas och Ulrika...Här är dock Johan och Vera....


Blev trångt om sittplatser....


Framme på Sommarvik och vid det laget var jag vrålhungrig eftersom jag inte hade käkat sedan frukost...Såhär konstigt glad blev jag i alla fall när maten kom på bordet....


Riktigt mysig julstämning på Sommarvik.


Peter trutar...


Hann inte ensa att fota den kalla maten innan den slank ned i maggen men här är den varma. I alla fall det jag äter på julbordet. Kolla in storleken på köttbullarna! De var underbart goda! Ja det var allting förresten...


Efterrätt blev det också förstås fast jag skippade ris a la maltan för det är jag inte så förtjust i. Istället fick det bli chokladmousse, grädde, fruktsallad, pepparkakor och choklad i en salig röra....Gottigott men sen var jag verkligen proppmätt!


Johan var proppmätt men skulle ändå prompt äta mer och sedan var han zombiemätt efteråt....


Jonas och Ulrika har roligt....


Inger och Göte


Johan kramar om "Raggarn".


Peter vädrar tungan och Johan är tydligen puss-sugen...


Vera var den enda vid vårt bord som faktiskt tog en snaps...vi andra fegade ur....


Niklas


Massa uppstoppade fåglar...usch vad jag avskyr uppstoppade djur...ger mig rysningar....


Det var väldigt trångt i bilen in till Årjäng...OBS! Människorna på bilden ser mer berusade ut än vad de är....lite överraskade av blixten....jag lovar...


Här hamnade vi till sist och Jonas visar vägen....


Peter beställde en vodka lime som bestod av ja just det vodka och den där lilla limebiten....Stark spritsmak på den...Fick blanda ut den med lite Bacardi Breezer....


Jag och Jonas diskuterar säkert nåt väldigt intressant...


Peter och Ulrika vet jag inte riktigt vad de håller på med...


Börjar nog bli dags att åka hem....

En riktigt trevlig kväll ute på Sommarvik men det var bara synd att det inte var någon underhållning efteråt så vi hade kunnat stanna där. Hawaii är inte riktigt min grej känner jag..Är antagligen för gammal....







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback