Lite catch up...

...ska jag göra nu. Trodde inte att det skulle dröja tills natt till tisdagen men men...Somnade när jag lade Angelina och nu är jag ju inte särskilt trött precis så då kan jag ju ändå blogga en stund.
Såg att min käre sambo till och med har automatiserat kupévärmarna! Jag säger då det...med trådlös fjärrkontroll och allt....hmmmm...jaja nu vet jag ju i alla fall hur jag ska få lite varmare i morgon bitti. Tack för det honey!


Idag har det ju varit en alldeles strålande vinterdag och faktiskt riktigt varmt vid middagstid. Ville så gärna komma ut och åka pulka med Angelina men av detta blev intet. Hela dagen kom snett liksom. Dessutom vill Lina absolut INTE gå ut av någon anledning. Konstig unge...

På förmiddagen städade jag litegrann och kollade lite på herrarnas kombination emellanåt. Sen verkade Lina bli så trött så jag försökte lägga henne. Gick inte.


For upp till Årjäng och handlade lite istället. Gick in på Röda Korset och köpte en knallröd skjorta utrustad med axelvaddar i något glansigt tyg till Stefan. Ja den stackaren ska ju inte använda den på riktigt. Han ska ha den under sin ABBA-show på torsdag. Inte så lätt att hitta Abba-inspirerade kläder såhär trettio år senare....De hade ju inte direkt några Svensson-kläder....
Det roliga var att tanten som sålde den till mig för 20 kronor tyckte att jag hade gjort ett rejält kap genom att köpa den snygga skjortan till ett så billigt pris. Jag fick bita mig i tungan och bara nicka och humma instämmande medan jag försökte visualisera mig själv i den knallröda blusen....
Ska bli kul att se Stefan i tajta byxor, skjortan och platådojor...kommer på bloggen gott folk....

När vi kom hem var det dags för att heja på Anja i störtloppet. Hon startade ju så sent så jag höll på att somna innan det var dags för henne....Det fortsatte ju på det inslagna spåret det här VM:et. Åt helvete med andra ord. Klart snabbast i de första mellantiderna och sen så gjorde hon två stora missar och vips så var medaljchanserna borta. Surt. Känns som om Anja börjar bli lite passé. De yngre tjejerna åker på lätt som en plätt men Anja håller liksom inte hela vägen. Hon är bra med i början men sedan orkar hon liksom inte hålla i ända tills mål. Antingen kör hon ur eller gör grova missar. Jag håller tummarna och hoppas att Anja skräller i slalom eller storslalom trots att någon idiot tydligen hade förstört hela träningsbacken med en pistmaskin. Funktionärerna i detta VM kan ju inte direkt vara stolta av vad de har åstadkommit so far....


Lina läser dagens tidning....

Lagade lite fisk och sedan äntligen hade jag tänkt att pulkaåkningen skulle bli av....nejdå. Då skulle Angelina sova. Hon knallade iväg med nappen och snuttis, la sig i sängen och somnade på två röda sekunder....
Jag ringde till Stefan som var väldigt sen från skolan. Tydligen hade skolbussen blivit påkörd av några polacker så de satt och väntade någonstans på att polisen skulle komma. Trodde att Stefan ljög först men det var tydligen sanning....Inget allvarligt hade dock inträffat. Bara en backspegel som hade gått sönder. Vid halv fyra var han välbehållen hemma igen gudskelov....

Sen var det dags för aerobic. Stefan skjutsade jag till slalombacken och Lina till morsan.
Idag var det kraftigt manfall och vi var bara sju stycken. Antingen så har alla tröttnat på mig eller så är det alla sjukdomar som härjar som är orsaken. Det får framtiden utvisa. Jag blev i alla fall riktigt trött för vi hade ett högre tempo idag och jag hade inte käkat på alltför många timmar. Sista varvet fick jag blodsockerfall och det svartnade nästan för ögonen. Kände att benen var på väg att vika sig så det var i sista sekunden som jag avslutade. Fick stå och hålla i mig en stund i musikhyllan för att inte ramla ihop. Hatar sånt där men jag får skylla mig själv. Kunde ha käkat en frukt eller något innan. Man lär så länge man lever men det känns i alla fall klantigt.

For och plockade upp alla barn och sedan blev det korv och bröd till kvällsmat. Förhörde Stefan på engelska för han har test till onsdagen. Är inte orolig för engelska är han riktigt bra på. Han somnade nog direkt för han var sååå trött efter slalomen. Angelina var som vanligt värre och det var därför jag själv somnade....

Nu ska jag passa på att säga grattis till mitt kusinbarn S. som fyller arton år idag och jag håller också tummarna för att han fixar körkortet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback