Måndag är en skitdag!

Ja det är jag nog inte ensam om att tycka. Man är oftast seg, trött och har noll arbetslust. Speciellt om man som jag har varit ledig hela helgen och inte fått en enda riktig sovmorgon....

Idag var det i alla fall full fart på jobbet för jag tror att det är lov i Norge redan den här veckan. Verkade så i alla fall när man tittade på klientelet. De senaste måndagarna har varit så dödens lugna så de är mer än välkomna....

Var riktig sen ifrån jobbet men hann precis i tid för att hämta Lina på dagis. Idag hade hon verkligen inte bråttom därifrån. Hon skulle visa mig alla pussel som fanns på hela avdelningen först.
Tror att det är första gången som hon inte kommer rusande mot mig och skriker:
- Tuttis och snuttis!
Det är aldrig "Hej mamma" eller så....nä tuttis (nappen) och snuttis (snuttefilten) ska hon ha då eftersom den läggs på hyllan mestadelen av tiden på dagis. När jag kommer vet hon att vi ska plocka fram grejerna....

Som ni kanske redan läst i inlägget ovan mådde jag pyton när jag kom ner till aerobicträningen men jag repade mig rätt så bra som tur var. Var riktigt skönt att få träna idag efter en ganska slapp vecka och helg.

Har roat mig med att gå igenom bokföreningen en sista gång innan den ska lämnas till revisorn imorgon. Jättekul! Den här gången var det inte så krångligt för jag hade skött mig bra (i alla fall enligt mig själv) och ordnat alla papper ganska bra. Vi får väl se om H. håller med eller inte....

Imorgon är det dags för Drop in på Stefan skola. Följer med direkt på morgonen. Har lite att diskutera och reda ut efter dagens händelser. Tack förresten till den otroligt vettige buss-chauffören som plockade upp Stefan så han slapp och gå längs Arvika-vägen själv när bussen körde ifrån honom.


Litte tå hört:



Christine S. dömdes idag till livstids fängelse och utvisning av Hovrätten. Hoppas att de låser in henne och kastar nyckeln all världens väg! Den där damen skulle då inte jag vilja träffa på...

Beckham får inte stanna i Milan verkar det som...Han får väl skylla sig själv eftersom han valde USA och pengarna antar jag...men visst är det tragiskt att en av världens bästa fotbollspelare ska spela i en Kalle Anka-liga när han tydligen fortfarande brinner för fotbollen och inte allt annat trams som han håller på med. Nu blev han tydligen skadad också så vi får väl se hur historien slutar....

Äntligen är Färjestad i topp! Efter jul har FBK bara ångat på som tåget och nu när slutspelet närmar sig är formen helt suverän. Det är bara att hoppas att det håller i sig. Det gör mycket med en riktigt bra målvakt. Håll Divis borta bara....
Tror att Färjestad har den rätta mixen av ungt och gammalt i år för att ta sig riktigt långt och dessutom har det inte legat någon press alls på dem. Kan inte säga att jag har hört någon som har trott på FBK som svenska mästare i år.
Tror även att Perra har en stor del i lagets framgång. Känns som om han med sin ledarstil passar in som handen i handsken i förenngen Färjestad. Det är ju bara att kolla vad som hände senast han tog över laget....

Jag är just nu sjukligt sugen på en Cola Zero. Har ingen för Stefan har druckit upp alltihop....SUCK!

Foppa är ändå Foppa....

Det var ett jäkla tjat om den där HEAT-trummisens spandexbyxor och vad de avslöjade i direktsändning. Sånt var vardagsmat för 20 år sedan och inte har vi väl blivit prydare sen dess. Fullkomligt ointressant säger jag....Han är kille, och ja han har en pillesnopp. Big deal....
Däremot undrar jag lite över varför Laila Bagge envisas att öva troslös i en kort kort klänning i Let´s Dance....Som att be om trubbel eller är det ett simoelt PR-trick???

Nu ska jag ta en dusch och zzzova sängen....
Ses o hörs i möra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback