Slappardag.....

...har jag haft idag. Eller nja förresten...inte helt egentligen men stora delar av dagen i alla fall.
Fick en chockstart när jag upptäckte att jag återigen hade försovit mig (börjar bli en hemsk ovana) och en hel timme dessutom. Illa illa eftersom allihop skulle på Föräldradag på Stefans skola. Börjar dock bli så van att försova mig så jag stressade inte upp mig särskilt. Stefan var den enda som hann äta frukost innan vi fick kasta oss iväg. Jag och Angelina fick istället starta dagen med hembakta semlor som femmorna (däribland Stefan) hade gjort. Inte fel det heller....

Hade sådan koffein, nikotin och proteinbrist när jag satt där på skolan så jag höll på att smälla av så den där kaffekoppen och semlan var guld värd....
Stannade kvar i nästan ett par timmar men sedan började Lina att tröttna så vi for hem.

Städade hela förmiddagen. Tog kylskåpet som var riktigt äckligt vid det här laget. Jag hatar att städa det så det blir alltför sällan. Passade på att ta toaletten och Stefans rum när jag ändå var inne på det där tråk-köret.
Efter det blev det inte så mycket vettigt gjort. Har bara busat med Angelina hela eftermiddagen och hann också ligga och småslumra en stund. Skönt....

När det var dags för cirkelträningen var jag så seg så jag trodde knappt jag skulle ta mig iväg. När jag sedan stod på uppvärmningen så kom den där hemska huvudvärken som en blixt från klar himmel. Det gjorde så jävla ont att det flimrade framför ögonen. Väldigt skumt....Har inte haft känningar alls under dagen. Som tur var hade M. med sig värktabletter och de hjälpte ganska omgående till skillnad från igår. Undrar om det kommer ifrån nacken? Har faktiskt ingen aning om vad det kan vara men otrevligt är det.
Blev i alla fall inte värst mycket tränat för mig idag i alla fall inte konditionsmässigt. Trist för annars var det bra fart och vi var 14 stycken idag, alltså nästan fullt.

Hade lovat Stefan att vi skulle spela NHL ikväll så det har vi gjort nu. Han åkte på däng kan jag säga....

Nu ska jag försöka pallra mig i säng i tid så jag inte försover mig imorgon också.

Hörde nyss att Foppa ska sluta med hockeyn för att foten inte håller. Skönt tycker jag så man slipper att höra mer om den där jäkla foten! Han kan väl spela golf istället och njuta av alla miljoner han redan har spelat in. Det är så längesedan som Foppa spelade "på riktigt" så man har nästan glömt bort hur det var när man gjorde det....

Golf var det ja....nu börjar jag verkligen att längta efter golfsäsongen. Var ute och tittade på lite klubbor förut för i år måste det bara bli lite nytt i bagen. Hoppas att inte våren dröjer alltför länge...Snön kan väl ligga kvar mars ut men sedan ska den väck!

Helena Jonsson guldframgång smittade tydligen av sig på sambon. En femte plats var väl inte så illa....men å andra sidan inget att jämföra med Helenas guld heller som Aftonbladet påstod....Ett guld är ett guld ändå....
Imorgon är det dags igen och jag kommer att sitta klistrad framför TV:N klockan 10.15.

Vilken sjuk historia det är den med Sundlöv, Jämtin och den tredje tjommen som jag inte kommer på namnet på. Polisutredning väntar och det ska bli intressant att se om de lyckas få någon rätsida på det hela. Både jag och Peter brukar säga att Jämtin troligtvis kommer att ta livet av någon innan han slutar att spela hockey och det vidhåller jag. Han verkar totalt instabil den grabben och eftersom brorsan gick i samma klass som honom i Karlstad så är jag ganska säker på att jag har rätt. Han kommer aldrig att bli en stor hockeyspelare oavsett om vissa coacher tycker att han är "nyttig" att ha i sitt lag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback