Söndag i slalombacken....

Får visa lite bilder som jag tog igår under KM i slalombacken. Marielle, Mikaela, Stefan och Tommy var med och tävlade. Jag övervägde det en liten stund men fegade ur. Jag och Angelina fick nöja oss med åskådarplats istället. Lite synd var det för jag hade vunnit medalj vilket som eftersom det var bara två damer som deltog...Jag kunde ju dock ha kört ur vid närmare eftertanke...Ett ganska troligt scenario med tanke på att jag aldrig har kört i en port förut....Får satsa på nästa år istället...
Stefan skulle först inte vara med men ångrade sig i lördags, men han var rejält nervös....


Mikaela före start....



Alla åker banan en gång i samlad tropp....



Mikaela på väg ned mot målet....


Stefan i full karriär...



Marielle hann jag aldrig ta några åkbilder på tyvärr....Första åket missade jag för då skulle Lina absolut ha korv. Andra åket såg jag men hann inte få upp kameran....Marielle fick i alla fall en pokal med sig hem för hon slutade på en tredje plats....dessutom hann hon med att både slå upp läppen och tappa skidan i sitt andra åk...sånt som händer i backen titt som tätt...


Linn åkte som blixten och vann!

Det var riktigt riktigt skojigt att bara titta på alla deltagare också. Den största klassen var herrar 30+ och där fick man nästan känslan av att det var på liv eller dör emellanåt...
Vann gjorde J.J till slut tätt före H.E. Tommy slutade på tolfte plats tror jag. Inte illa för att vara första gången....Han stod inte på huvudet i alla fall som vissa andra...haha....

Stefan kom sist i sin klass men var lika glad för det. Frågade honom senare om hur det var att starta i tornet och då sa han att han inte hade vågat det. Fattade inte hur han fick någon fart överhuvudtaget eftersom han inte heller åker med stavar och inte har något att staka på med. Konstaterade att nästa gång ska han minsann ha stavarna med för att få upp farten lite....

Körde Angelina till morsan efter första åket för då frös Angelina. Kan inte klandra henne för det var verkligen bitande när man stod still sådär. Passade på att åka själv i några timmar efter tävlingen. Riktigt skönt! Solen kikade till och med fram i några minuter.
Ibland är det verkligen härligt med vinter!




Kommentarer
Postat av: Jocke j

Det var på liv å död!

2009-02-10 @ 11:37:26
Postat av: Tessan

Ja just det!

2009-02-10 @ 12:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback