Klantskalle no. 1= that´s me

Yes nu har Peter gått och lagt sig så nu får jag äntligen sätta mig vid datorn. Stefan kollar på Beck och Lina springer omkring och leker. Hon sov nämligen mellan sex och nio så hon kommer nog att sitta uppe med mig och kolla Oscarsgalan inatt.....

Ska börja med lite bilder från bowlingen igår med mina instruktörs och styrelsekamrater i Årjängs Gymnastikförening. Vi hade en liten försenad "avslutning" igår kväll på Norlandia med bowling och tacobuffé. Tyvärr var det många som inte kunde närvara men vi sju som dök upp hade i alla fall trevligt.


Bittan väntar på sin tur....


Carina hade full koll på kloten och gav C. en match....



Dagens första strike stod Mr Per E. Moen för...kolla vad nöjd han blev!


Jag inledde uruselt  men ryckte upp mig lite på slutet i första omgången. Kändes att det var ett tag sedan sist jag bowlade. Tror att jag hade 126 i först ronden. I andra kom jag dock igång ordentligt och fick in ett ex antal strikar. Tyvärr så missade jag två spärrar annars hade jag slagit rekord mitt rekord på 164. Nu fick jag nöja mig med 158.
I tredje omgången kom Lars in i ett stim och spelade hur bra som helst men den omgången hann vi tyärr inte spela klart. Kul var det i alla fall men jag har träningsvärk i röven idag. Får jag alltid.....
Sedan fortsatte vi till restaurangen där vi hade sällskap med ett gäng som hade fått en och annan styrketår innanför västen och höll tal mest hela tiden och knackade med skedarna i glasen så jag trodde att de skulle spricka....
Rundade av ganska tidigt och var hemma redan vid tio.


 Nu har vi fått ryggsäcken och träningskläderna med nya loggan på. Det blev skitbra faktiskt.

Resten av kvällen kosade jag med min sambo. Vi hade ju i alla fall 10-årsdag å allt. Kolla vilka fina blommor jag fick!



Förmiddagen idag ägnade jag mest åt att kolla på skidor både på längden och tvären samtidigt som jag röjde efter Angelinas härjningar. Det gick ju ganska bra idag. ett brons till Helena Jonsson och ett silver till Anders Södergren. Inte alls dumt. Anja Pärson däremot fortsätter att floppa. Idag ledde hon överlägset Super G:n när hon helt plötsligt fick hjärnsläpp och körde fel. Där strulade hon troligtvis bort sista chansen att kunna ta hem totalcupen i år. Ingen vidare säsong för Anja....

Blev så slö efter mexicanagrytan vi åt till lunch så jag passade på att titta på Melodifestivalen som Peter så snällt spelade in åt mig igår. Jag säger bara: Vilken jävla dretomgång! Jag gillade inte en enda låt.
Velvet: Tjatig o seg låt med alldeles för många I am I am I am
Rigo: någon konstig blandning av reagge och 60-talsmusik.
Molly Sandén: OK sjunga kan tjejen (dock mil ifrån Sanna Nielsen) men vilket pekoral till låt! Den mest banala och töntigaste text jag någonsin hört. Ingela "Pling" Forsman har verkligen sett sin storhetstid för typ 20 år sedan.
EMD: Var väl den enda låten som var någorlunda, men vilket fruktansvärt töntigt nummer....
Maja Gullstrand: Ytterligare en text som man kände att den var i nivå med vad man kunde ha skrivit själv och skickat in. Maja har en otroligt cool framtoning och härlig röst, men schlager är inte hennes grej.
BWO: Brukar gilla deras låtar skarpt men dock inte detta sömnpiller till ballad. Hjälper inte att Mr Rolinski ser ut som en grekisk gud och dessutom sjunger rätt hyfsat. Hade de varit med förra veckan hade de åkt ut direkt.
Mikael Rickfors: Znark. Totalt intetsägande och Rickfors själv såg inte riktigt ut som om han fattade vad han gjorde där överhuvudtaget.
Sofia Berntsson: Skulle ha gått till final eller åtminstone till andra chansen. Den låten var det i alla fall lite go i. Svårare att bedöma texten eftersom Sofia envisades att sjunga på grekiska. Inget språk jag behärskar.

Nä det är bara att hoppas att det blir en ordentlig uppryckning i Malmö nästa vecka...
Annars var Mr Dorsin bäst i sketchen där han sjöng för pensionärerna.


Branäsresan närmar sig med stormsteg och under eftermiddagen samlades vi alla som ska med på cafét och diskuterade lite grejer. Ska bli jättekul att komma iväg och det är bara fyra dagar kvar nu....Kollade väderkartan och det såg lovande ut än så länge....

Fick äntligen tummen ur och gick till gatan nedanför och hälsade på M & M och lilla nytillskottet A. Bjöds på supergoda hembakta semlor och vi blev kvar ett tag och tjötade. Lilla A. gjorde som de flesta bebisar. Sov och åt mest....precis som det ska vara....

När Lina sov så kollade jag en aerobicvideo (röjde undan bordet på Stefans rum och dansade som bara den) i syfte att förbereda det nya passet. Hittade lite inspiration så till nästa vecka ska jag hinna klart tänkte jag.  Börjar bli riktigt trött på passet som jag har nu.

Kan ni inte betala med kort på Café Broms imorgon så skyll på mig. Jag lyckades nämligen med konststycket att riva kortmaskinen i golvet igår så att displayen sprack helt och hållet. Helt kaputt blev den tämligen nya apparaten. Bannade mig själv minst hundra gånger men vad ska man göra? Nu hoppas jag bara att det inte tar alltför lång tid innan den nya anländer...

Sportlovet börjar imorgon och det innebär inte bara att Stefan är ledig utan att jag också får lite mer fritid eftersom jag slipper köra. Så imorgon kan jag ta sovmorgon om jag vill. Tjiho! Kan behövas om jag ska kolla Oscars hela natten. Får se hur det blir om jag somnar eller inte. Förr kollade jag jämt men de sista åren har jag inte orkat. Det tråkiga är att man sällan har hunnit se filmerna som är nominerade, men det är nog så kul att spana in alla kändisar och framför allt alla fantastiska kläder.

Läser med stort intresse morsans resedagbok och är förvånad att hon uppdaterar såpass ofta. Det trodde jag aldrig skulle hända....

Nu ska jag gå och underhålla min överbusiga dotter som just nu terroriserar sin trötte far som ska upp tidigt imorgon och jobba....stackars honom....



Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj kommenterade visst på fel ställe.. se nästa inlägg ;) Grymt bra blogg du har, jag är impad! ;) Kram igen

2009-02-22 @ 22:50:15
Postat av: Tessan

OK tjejen! Bara för att det är du så kanske jag nämner det. Puss o kram

2009-02-23 @ 11:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback