Vart fan tog mina skor vägen???

Vill bara börja dagens blogginlägg med att klaga på blogg.se! Den här veckan har det varit helt sorgligt när man ska in på sidan! Imorse till exempel så kom jag inte in överhuvudtaget. Andra gånger som nu är det så jävla segt så man hinner både käka kvällsmat, duscha och borsta tänderna innan man kommer in....Man kanske borde byta bloggverktyg? Något att fundera på om det inte blir bättre snart. Har ju en alternativ-blogg på blogger....

Idag har jag varit ledig och det är inte fel direkt. Började dagen med att försova mig rätt rejält. Eftersom jag lämnade in min bil på lagning igår så skulle Anna hämta Stefan vid halv åtta imorse. Han skulle egentligen ha åkt till henne igår men satte sig på fel buss. Inget disträ den ungen heller....
Jag somnade igår kväll med kläder på och allt när jag skulle natta Lina. Vaknade halv fyra och kunde inte somna om. Tydligen klarade jag det till slut för nästa gång jag vaknade var klockan kvart över sju!!! Panik!!!
Fick rycka upp Stefan och kasta ihop gympakläder i en påse. Leverpastejsmörgåsen fick han snällt äta i bilen....

 Efter den pärsen så blev det lite lugnare. Jag och Linan åt frukost i maklig takt och jag donade med lite det ena och det andra. Vid elvatiden klädde jag på Angelina så hon såg ut som en Michelin-gubbe, satte henne i kärran och gick ut i det soliga men kyliga vädret. Var verkligen jätteskönt!


Vy över gångvägen ner mot "Gullbroa"


Lina tyckte också det var skönt att komma ut i solen

Första stoppet blev biblioteket. Har tänkt att gå dit många gånger de senaste veckorna men nu äntligen blev det av. Angelina ville låna en hel bunt med Alfonsböcker och så blev det lite Pippi också förstås. Tog med två CD-skivor men Pippi och Mamma Mu också. När jag var liten älskade jag Mamma Mu och Kråkan!
Fick till min stora glädje se att de även hade börjat låna ut lite DVD-filmer. Faktiskt väldigt bra urval tyckte jag och snappade åt mig den här:

Älskade "Elisabeth" så den här vill jag verkligen se. Alla säger att den är sämre men jag ska gotta ner mig i soffan och se den i alla fall efter bloggningen. Tror inte att Peter är så intresserad så det är bäst att passa på innan han kommer hem....

Fortsatte våra strapatser till Nice för att leta efter silvertights åt Stefan. De hade inga. Inhandlade däremot silversprayfärg på Eriks Färg till stövlarna. Hade lite tid över innan jag skulle luncha med morsan så jag tog en tur till Stuket och pratade en stund med E. Trevligt! Angelina tyckte nog vi var urtråkiga för hon somnade....

Träffade sedan morsan och lunchade på hotellet. Idag var det raggmunk med fläsk. Jag var väldigt skeptisk först för raggmunk låter som något det växer saker på. Riktigt äckligt alltså....Det var det ju som tur var inte. Det var jättegott med lingonsylt till. Fläsk är däremot ingen favorit så det blev det bara två välstekta skivor. Raggmunkar tryckte jag i mig två....Lina fick ingen mat för hon sov hela tiden och vaknade först när vi hade ätit klart. Hon fick däremot välja mat som jag skulle laga hemma. Det blev köttbullar med mos och lingonsylt. Det älskar hon....


Här stod jag och blickade upp mot slalombacken och önskade att jag kunde åka en sådan underbar dag som denna. Det såg sååå inbjudande ut.



Vi hann knappt hem förrän Lina radade upp alla låneböcker och började läsa. En timme satt hon där och grejade....


Nysprejade stövlar. Blev läckrare nu än förut....Luktar dock apa i hela huset....


Stefan i sin utstyrsel...imorgon gäller det!

Stefan läste sin matteläxa rekordsnabbt och bra så han fick lov att åka till slalombacken medans jag och Lina badade. Idag gick en timme verkligen jättesnabbt. Vi höll oss mest till stora bassängen för det känns som om vattnet är varmare där än i lilla. Kanske bara inbillning...jag vet inte....Lina fick ha en hel stor madrass för sig själv och roade sig med att kravla upp och sedan kasta sig ut i vattnet igen. Om och om och om igen...fattar knappt hur hon orkar....

Efter att Lina hade käkat upp sin sedvanliga Twisterglass så var det dags att pallra sig iväg för att hämta Stefan. När jag skulle snöra på mig skorna så gjorde jag den urtrista upptäckten att någon hade tagit fel dojor. Förstod direkt vad som hade hänt för jag såg nämligen redan när jag kom att det stod ett par likadana skor i hyllan. Därför ställde jag mina så långt bort som det gick ifrån de andra men det hjälpte tydligen inte. Skorna som var kvar var en storlek mindre än mina så jag kände direkt att det inte var mina. Attans vad störande!!!! Det är ju mina absoluta favvo-skor som jag köpte ifjol och jag har verkligen inte lust att köpa nya! Satte upp en "Efterlysning-affisch" med mobilnumret på och jag hoppas att någon som är där ofta har tagit skorna. Jag MÅSTE bara ha dem tillbaka.


Såhär ser skorna ut. De är svarta men ser gråa ut på bilden....Märke: Viking...STORLEK 40

Missade Tudors idag för på grund av sko-incidenten blev vi en aning sena hem. Var tvungen att få Lina i säng. Spela in på DVD:N gick inte heller för ljudet funkade inte. Har en liten misstanke om att en liten klåfingermaja har varit i farten. Får väl kolla reprisen imorgon istället....

Nä nu är det hög tid att börja kolla på filmen annars blir det för sent.....
Ha de gött....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback