Röjardag

Tar en liten paus i röjandet medan Peter läser saga för Angelina. Just nu håller jag på och samlar ihop skräp som ligger uppe på köksskåpet av någon anledning. Hela golvet är täckt med allt möjligt som det bara är att hiva.
Har tyvärr inte hunnit med så mycket som jag hade hoppats idag här hemma, men har å andra sidan fått andra ärenden uträttade.
Har till exempel klarat av ett antal telefonsamtal som skulle göras. Vet inte varför men jag skjuter upp sådant så länge som möjligt. Hatar att prata i telefon med människor jag inte känner. När jag jobbade på VF var det ett ganska stort problem. Men jag var ju så illa tvungen om jag skulle få något att skriva om. Trodde att jag skulle få en hjärtinfarkt varje gång jag skulle göra en telefonintervju.....

Annars har det varit rena telefonterrorn på inkommande samtal i princip hela dagen. Minst tolv samtal och kvällen är inte slut än.....

Kände mig lite dum när jag ringde till Fortum och frågade varför inte elräkningen hade kommit?
- Kan troligtvis bero på att ni har bytt el-leverantör sedan november, svarade kundtjänst-tjejen surt.
Hmmm..ja det kan det ju vara....hmmm....
Hade jag helt glömt bort...faktiskt.....

Imorgon börjar skolan och det bästa med det är att man kan tvinga Stefan i säng i lagom tid. Dessutom behöver han börja skolan nu för han börjar bli svårt rastlös och går mig på nerverna mest hela tiden....


Har satt upp nya gardiner i köket och rensat undan julen, men amaryllisen får stå kvar ett tag till. Den här fick jag av morsan tror jag och den är verkligen jättefin....


Syns det att Lina har käkat plättar med blåbärssylt????

Angelina har fått en fix idé att hon inte ska ta av och på tröjor som man tar över huvudet. Hon blir helt hysterisk när man ens nämner att man ska byta tröja på henne. Gråter och skriker och fäktar med armarna.  Kom helt plötsligt häromdagen....undrar varför?

Nu får jag fortsätta med städningen så jag hinner klart innan Tudors börjar klockan tio. Tror faktiskt att jag har missat ett avsnitt....Synd...Har så svårt att hålla ordning på olika TV-program för dagarna bara flyger iväg...

Hörs o ses!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det där med tröjan märkte jag också när hon var hos mig i måndags. Skrek som en räv när vi skulle ta av tröjan och på med pyjamas. Jag som du undrade för hon brukar aldrig protestera när "jamasen" ska på. Samma visa på morgonen. Man kan ju undra varför???



Kram

2009-01-08 @ 09:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback