Izabellas HM-klänning tar priset!

Blir sent bloggande idag för nu har jag spenderat en och en halv timme i telefon med J. Det är inte ofta vi pratas vid men när vi gör det så gör vi det ordentligt!  Tänk, när man var tonåring pratade man i telefon i timtals VARJE dag. Då hade man verkligen alldeles för lite att göra....Nu är jag glad om jag hinner att ringa korta samtal för att boka klipptid eller dylikt....

Har haft cirkelträningspass och idag var det till och med jobbigare än vanligt tror jag. Hittade en skiva som jag tydligen spelade in i slutet av vårterminen förra året. Hade inte kört den på länge så jag kom inte ihåg att den var ganska tuff. Tempot var högre samt intervallerna längre än vad de brukar. En skiva att köra i slutet av terminen alltså-inte i början...Nu är ju mina kunder envisa rackare så de gav ju allt ändå och jag pushade dem också lite extra...Skulle tro att de sover gott inatt...haha. Det är lite svårt det där att veta hur mycket man kan pusha vissa människor. Alla är ju så olika. Men det gäller att pusha med glimten i ögat så ingen tar illa upp. Gillar man inte att pushas och ta ut sig till max så är nog helt enkelt inte mitt cirkelträningspass något för dem ändå antar jag. Man ska ha kul när man tränar. Målet när jag kör mina pass är att alla ska vara helt slut i hela kroppen men ändå känna sig överlyckliga. Det ska helt enkelt vara helt fantastiskt kul att träna.

Skruttan är hos mormor inatt så jag får passa på att påbörja bokföringen för 2009. Har en del räkningar och annat smått och gott som ska utföras. Det går fort när man får sitta ifred....

Läste om Guldbagge-galan i tidningen idag. Kollade aldrig på programmet för jag brukar tycka det är urtrist. Fick upp sidan där alla fick säga vad de hade på sig. Det går ju inte att jämföra med Oscar-galans designerklänningar för flera hundra tusen kronor direkt....
Izabella Scorupco som faktisk thar varit Bondbrud och arbetat i Hollywood kommenterar sin svarta klänning såhär:
-Jag har en klänning från HM. Den är så bekväm....
Jag häpnar och tror att jag har läst fel....HM! Undrar om det där var ett skämt eller inte???? Var det INTE ett skämt så är Izabella min hero of the day. Inte lite udda att gå på gala med en HM-klänning. Jag tror aldrig att jag skulle ha kommit på tanken ens.... Vad säger ni om det alla Blondinbellor och Kenzor och alla andra hippa modebloggare?

Har laddat in lite bilder som jag har haft liggande i evigheter i telefonen så jag kan väl visa några här...


Den här har jag som bakgrundsbild. Jag tycker den är såå söt!


Pappa läser Alfons för Lina...



Jag på jobbet lucia 08. Fin med glitter och allt....



Angelina i köpcentret i Töcksfors. De där mattorna dansade hon runt på i en evighet och sedan lade hon sig ner och skulle sova där.....


Hon fick en glass så vaknade hon till....



Lina kör brandbil på Bergvik under pappas övervakning....


Suddig bild av Glenn som dricker sprit på juldagen (hotellet). Alla bilderna därifrån blev kassa....



och till sist...tamtaram....den supergoda mackan med tonfisk och kesoröra som jag gjorde mig till lunch idag på
jobbet.....

Nä nu får jag sätta lite fart med de trista grejerna så jag kommer i säng någon gång. Har en hektisk "ledig" dag framför mig imorgon. Först köra Stefan och hämta Lina. Sedan till Töcksfors och köpa present till Nicole. Klockan tre klipp och färgning och sedan direkt på kalas i Sellre....Pust och puh!!!!
Hörs i möra...om jag hinner....

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det förklarar saken! Mattorna i Töcksfors menar jag. Hon dansade omkring på dem i söndags också när vi var där. De var mer intressanta än leksakerna i hyllorna. Hur går det med min lilla kladdfia. Har hon vaknat till eller??

2009-01-14 @ 09:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback