Piggelin igen!

Energin är tillbaka! Första dagen på länge som jag känner mig riktigt pigg faktiskt. Fortfarande väldigt snörvlig och förkyld men den där segheten i kroppen är borta. Var tydligen nyttigt med en liten febertopp!

Efter debaclet med hockey-finalen inatt så sov vi allihopa till halv elva. Alla hade dessutom knökat ihop sig i min säng så det var varmt och skönt.
Fick väcka Stefan eftersom han skulle till slalombacken. Det tar ju lite tid innan man kommer iväg till sådana aktiviteter. Det är matsäck som ska göras, massor av kläder ska tas på och massa utrustning ska packas i bilen.
Kom i alla fall dit strax efter tolv. Temperaturen idag var helt perfekt för skidåkning och det var massor av folk i backen. Jag och Angelina åkte inte, tycker att hon är för liten ännu, så vi stannade en stund för att se om Stefan klarade sig. Efter en stund blev Lina otålig och ville hem så Stefan fick stanna kvar och åka med S.


Två coola killar i backen....


Lina käkar kex och har tråkigt...

Jag åkte hem och påbörjade projektet "bort med julen". Detta är ett väldigt ångestframkallande projekt för mig. De flesta som jag känner jublar när de får städa bort julen men jag tycker det är skittrist! Inte bara för att det blir väldigt mycket som ska bort utan att den mysiga stämningen försvinner. Men eftersom det tar sin tid och jag ska passa på att verkligen röja bort mycket skit under resans gång så är det bara att bita ihop. Tomtarna ryker först eftersom det är dem jag saknar minst. Sedan får det bli gardinerna. Adventsljusstakarna och stjärnorna får vara kvar i alla fall fram till helgen tror jag. Julgranen ska jag spara till sist eftersom den är lika fin som när vi ställde in den.


En av "tomtelådorna" är redan packad.

Hämtade Stefan vid fem och då var han ganska mör tror jag. Just när vi skulle gå till bilen så lyckas han ramla på en isfläck och hjälmen flyger ur handen på honom. Den kanar iväg och lägger sig framför däcken på en bil som precis är på väg därifrån.
-Där rök den hjälmen, tänkte jag men på något konstigt sätt så spolade däcken mot den så den kanade fram igen och vad jag kan se så är den intakt. Tur i oturen.
Sen ringer Anna och berättar att hon som körde bilen hade ringt till henne och var helt förtvivlad över att hon hade kört över hjälmen utan att märka det. Någon som sett allt hade SMS:at och berättat för henne att hon hade kört över hjälmen så nu trodde hon att den var mos....

Stefan hade lovat att passa Angelina idag när jag skulle ha cirkelträningen. Körde en liten annan taktik. Smög iväg när hon inte märkte det för att slippa uppträdet som brukar följa när jag ska gå.
När jag väl kom till träningslokalen så var C. där med en grupp. Då fick jag lite panik. Hade tagit för givet att han inte skulle ha något pass idag så jag hade tidigarelagt mitt pass för att det var helgdag. Riktigt klantigt av mig! Efter mycket om och men så kunde vi börja en dryg halvtimme senare. Det var riktigt skönt att röra sig ordentligt igen! Hade inte tänkt att deltaga värst mycket men det är svårt att låta bli när man ändå är där. Tycker att de nya övningarna funkade bra. Alltid spännande att testa. Ibland blir det bra, andra gånger pannkaka och då är det bara att tänka i nya banor....

Det hade i alla fall gått jättebra hemma med Stefan och Angelina. Hon hade mest tittat på Pippi hela tiden och knappt märkt att jag hade varit borta....
Blev sen middag idag och nu har jag äntligen fått Lina i säng. Ska ta en revanschmatch i NHL 09 mot Stefan. Hann vann hela tre gånger mot mig igår. Jag fattar inte hur man skjuter ordentligt men mitt passningsspel är mycket bättre än hans så jag tycker att det är förbaskat orättvist och blir sur på riktigt när jag förlorar....Hör väl till saken också att han spelar typ 10 gånger mer än mig men ändå....

Har inte riktigt hämtat mig från finalen inatt. Så besviken jag blev på det svenska laget. Visserligen var Canada bättre men svenskarna kom inte ens upp i hälften av den kapaciteten de har haft i de andra matcherna. Här är några av orsakerna varför de förlorade:
1. ingen vågade att hålla i pucken i en sekund ens utan skyfflade iväg den i ren panik-oftast till en motståndare
2. de var för övertända till en början. Backlunds utvisning gav 1-0-målet
3. de kom aldrig in på mål. Nästan alla skott kom lååångt utifrån och ingen skymde målisen.
4. när de väl hade lägen sköt de utanför, långt utanför
5. Mårts började coacha en hel period för sent. Och varför, VARFÖR fick Erik Karlsson obegränsat med speltid? Han gjorde ju knappt ett rätt på hela matchen.
6. Hur kan två domare se så lite av vad som händer på isen? Att köra över målvakter är aldrig OK, men att kunna göra det FYRA gånger utan att få en enda ynka utvisningsminut är helt ofattbart. Hade det varit svenskarna som hade gjort likadant hade de knappt levt idag!
Nåja nu är det över för den här gången och det är bara att konstatera att Canada fortfarande dominerar hockeyn på alla sätt och vis...
Hade inte sett den minst sagt underhållande intervjun med Foppa i Hockeykväll där han öppet säger att "de dära" (Canada) får göra som de vill i hockeyvärlden utan att någon höjer på ögonbrynen. Trodde bara att det var lite elakt förtal men efter gårdagens match är jag nog tyvärr beredd att hålla med. Foppa har ju trots allt varit med ett tag....

Ska bli skönt att lägga sig i en nybäddad säng senare. Den var i alla fall nybäddad och fin tills Angelina tog en hopp-raid i den....


Ledig imorgon och då bli det städning för hela slanten plus att jag kanske ska åka skidor själv. Peter ringde och sa att han antagligen kommer hem redan imorgon kväll så det var ju en trevlig överraskning....
Ha de gött allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback