Soft lördagkväll...

Ikväll läser Peter gonattsaga så nu har jag lite tid över att blogga på....
Har som sagt röjt ordentligt idag men det finns fortfarande kvar att göra imorgon. Det finns det alltid....
Ska ta mig till slalombacken imorgon tänkte jag för att åka några timmar på förmiddagen. Stefan ville INTE att jag skulle åka med honom så jag får väl hänga med Lotta antar jag som också skulle dit. Har i alla fall lyckats ställa in bindningarna på Andrèas skidor efter mina pjäxor så nu kan jag ha dem. Var ju inte så svårt när man väl började kolla ordentligt på grejerna...

Skulle ha lämpat av lite kläder hos dem idag men nu är det Andréas tur att ha magsjukan så jag håller mig nog på behörigt avstånd i några dagar till.....

Kände mig plötsligt väldigt gammmal förut när jag var på ICA och pantade flaskor. En lördagkväll.....

Har käkat väldict god tacopaj och druckit mäktig julöl som fanns kvar till så nu är jag fullproppad, minst sagt.

Färjestad är efter dagens seger mot Rögle bara en poäng ifrån serieledning och det verkar även som om målskyttet har lossnat ordentligt. Kan kanske bli en kul vår trots allt....I år har man ju i alla fall en riktigt bra målvakt för första gången sedan Gerbers dagar. Hoppas bara att han håller i ett slutspel också.

Här kommer lite bilder från igår och idag....


Igår var Marielle på besök och Lina visade sitt älskade Pippi-hus



Lina är pappas lilla tös på helgerna...


Munnen full av dricka....





Stefan gillade inte den första bilden jag tog så här försöker han att se cool och avslappnad ut....



Den halv-vegetariska smörgåstårtan jag gjorde igår. Har aldrig gjort en sådan förut så jag var tvungen att föreviga den....



En enda stackars ensam semletårta blev kvar igår...annars var det strykande åtgång. 160 semlor och fjorton semletårtor gick det åt....Jag har inte själv smakat på en enda ännu. Får se om jag kan hålla mig till fettisdagen i slutet av februari....



Jag och Linan


Lina är ledsen och arg över att hon måste gå och lägga sig....



Skräp som jag har samlat ihop idag....Huvaligen...

Nu ska jag spendera resten av lördagskvällen med att kosa med min sambo....Det ni!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Asch, det borde inte vara semlor direkt efter jul!!



Eller också är jag bara missundsam eftersom jag tycker det är supergott men jag kan inte äta dem alls. Det funkar inte utan gluten och mjölkprodukter. :-))

2009-01-18 @ 12:16:09
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Äsch...förr tyckte jag som du men nu har jag ändrat mig. Det finns ju ändå inte värst mycket kul att glädja sig åt mellan jul och påsk så då är det väl upp till var och en när de vill äta semlor. Man är ju inte TVUNGEN att äta dem innan fettisdagen. Det är efterfrågan som styr....

2009-01-18 @ 20:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback