Frösen och snörvlig...

Japp nu sitter jag här och snörvlar och fryser. Skulle egentligen ha varit och tränat men fick ställa in passet. Insåg att det inte skulle gå när jag blev andfådd av att städa kylen på jobbet. Febern kom tillbaka på eftermiddagen också. Usch va det är tråkigt när inte kroppen gör som man vill!
Kallt som fan är det också och det är bara varma tröjor och sockar som gäller nu....


Mina favvosockar....


Har jobbat idag och vi hade öppet som en lördag, alltså till tre. Var stendött i stort sett hela dagen så jag hjälpte Bittan litegrann med storstädningen av bageriet samt lite inventering. Sådär lagomt kul men det måste ju göras...
Hade lite tur också. Det var en kund som hade beställt två tårtor och jag var osäker på om jag hade sagt att vi hade kortare öppetid eller ej. När klockan började närma sig tre så började jag bli nervös eftersom jag inte hade tagit telefon-numret till kunden. Det löste sig som tur var ändå för hon kom strax efter tre och hämtade. Kanske skulle lära mig någongång att ALLTID ta telefonnummer. Inte så svårt eller hur? Var kvar en stund extra och diskade brödbackar och dammsög. Skönt att få lite undanstökat....

Hämtade Angelina hos morsan vid fem och hon var väldigt väldigt trött och somnade naturligtvis. Trodde att hon skulle vakna när hon kom ut i den kyliga luften igen, men inte då...Hon sover som en gris och det går inte att väcka henne! Kommer antagligen att kolla på hockey-final med mig inatt....


Utslaget barn i full skidmundering....

Nu ska jag bara slappa och hoppas på ett snabbt tillfrisknande. Sportens årskrönika ska jag naturligtvis inte missa heller. Sedan får vi väl se om jag får sova litegrann innan sammandrabbningen börjar 01.30 inatt....

Sänder en tanke till min stackars sambo som står där någonstans i Norge och fryser arslet av sig....

Hade tur att Volvon startade efter jobbet idag. Hade motorvärmare imorse och glömde bort att utan värmare är den minst sagt trögstartad....Efter tredje försöket gick det dock...
På sommaren är allt väldigt mycket lättvindigare,,,,kom inte och säg något annat!


Imorgon öppnar äntligen slalom-backen och då får vi be att det är lite varmare! Otroligt nog passade Stefans nya pjäxor i bindningarna. Ställde bara om vikten litegrann så nu får vi se hur det går. Gammal och sliten utrustning, men det duger gott...Huvudsaken är att det går att åka på dem. Själv har jag inga skidor. Jag hade faktiskt exakt likadana, fast längre, som dem ni ser på bilden. Men på något jäkla vis så blev de spårlöst borta! De senaste gångerna jag har åkt så har jag lånat morsans skidor och de är verkligen en syn för gudarna vill jag lova. Ska lägga in en bild på dem någon dag. De är inköpta i mitten av 90-talet skulle jag gissa på och är neongröna, rosa och gula.

Stefan höll på att skämmas ihjäl för några år sedan när vi var i Valfjället. Då hade jag dessa skidor med tillhörande cerisa stavar. Som grädde på moset hade jag lånat mammas pippi-gula och cerisa skiddress ifrån samma årtionde. Jag såg helt enkelt förjävlig ut, men jag hävdade att det var bra för Stefan hade inga problem att hitta mig bland alla diskreta grå, röda och svarta moderna skiddressar.....
I år ska jag få låna Andréas skidor. De är snyggt blåa med diskreta svarta stavar....

Näpp...nu ska jag försöka få liv i sömntutan och skaka lite värme i mig....Ha de gött i vintgerfrosten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback