Dä bär å åk....

Nu sover Angelina gott. Hon var verkligen jättetrött ikväll och somnade för ovanlighetens skull medans jag läste....
Har tittat på Sveriges VM-match mot Korea som var bitvis väldigt spännande. Men på något sätt så kändes det som om Sverige var genomgående bättre under hela matchen och lite mer effektiva. Sveriges målis var riktigt bra och gjorde massvis med räddningar. Kul också att se att Carlén-pöjken fick snurr på sakerna i andra halvlek. Han kan bli hur bra som helst!

Roligast var i Time Out-snacket när man fick höra Staffan Olsson instruera sina spelare. Han lät precis som Peter Settmans rollfigur Ronny (Ronny & Ragge) när han pratade. Helskumt och sjukt roligt!
Sverige vann alltså ganska betryggande till slut och nu ska jag försöka att inte missa några matcher framöver. Idel bra motstånd....

Idag spenderade jag och Stefan lite tid i slalombacken. Det var inte så många grader kallt men blåste surt så in i norden. Kändes lite nervöst inför första åket eftersom jag inte har stått på ett par skidor på två år. Men när jag väl satte igång och ned för backen så var det inga problem. Andréas skidor diggade jag skarpt. Väldigt mycket lätttare att svänga med dem än med morsans.


Stefan innan han kastar sig nerför backen...


Vy från Huksåsen över ett grått Årjäng....Jisses vad vindarna drog på stundtals idag....


Ing-Marie, Lotta och Tommy (skymtar fram till vänster) var också där...


Usch va frösen jag var när jag tog den här bilden....


Vy ifrån liften....


Kände att tre timmars åkning fick räcka idag och for hem vid två. Stefan skulle absolut inte med hem men han ringde allt efter en timme....

På eftermiddagen har jag mest latat mig. Sjungit Singstar-Abba för full hals. Märkte inte ens när grannen kom in för att låna febertermometern så jag satt där och skrålade "Souper Trouper" medans Stefan höll på att skämmas huvudet av sig. Det fick jag höra sen ska jag lova!

Nu ska jag värma mig lite taco-paj som är kvar sen igår och sedan blir det National Treasure på TV:N. Har redan sett den men jag kommer inte ihåg ett skit så det spelar ingen roll....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback