Vardag igen....

Så var det dags för vardag igen och det har redan hunnit att bli sen måndagkväll. Somnade en timme när jag skulle lägga Angelina så nu är jag väl vaken en stund till antar jag.

Imorse när jag tittade ut så var det snö, snö snö överallt. Kom väl inte som någon jätteöverraskning eftersom det hade kommit en hel del redan igår kväll. Tackade min lyckliga stjärna att jag inte behövde sladda ut till Vännacka. Stefan skulle nämligen ha slöjd inne på Silbodal idag.
Det räckte gott att pulsa iväg med Angelina till dagis. Naturligtvis var det inte plogat någonstans och hon skulle absolut INTE åka pulka. Återstod bara att bära henne eftersom jag förstod att det skulle ta en hel evighet för henne att gå själv. Det är inte långt till dagis från mig men tillräckligt när man ska släpa på en 14 kilos unge samt ombyteskläder!

Eftersom de numera har dragit in på personal på dagis så var det B. på tvåan som mötte upp. Tänkte att det kunde bli lite problem men det gick hur fint som helst. Skönt!

Lyckades skotta fram BMW:n men var tveksam till att det skulle gå att köra den i all snön. Speciellt första knycket över fartguppet brukar vara jobbigt, men efter en del sladdar och gasande så gick det. Stora vägen var som tur var plogad i alla fall otroligt nog...När det är snöoväder är det nästan bättre att på ute i bushen än inne i samhället kan jag lova....

På jobbet var det minst sagt stendött. Var knappt något folk alls. Om det berodde på snön eller att folk inte har några pengar eller både och ska jag låta vara osagt. Såhär såg det i alla fall ut klockan 13.45....


Tomt....


....och ännu tommare....en ganska ovanlig syn....

Jag mådde av någon anledning väldigt illa så jag passade på att gå hem en timme tidigare. Trodde på allvar att det var min tur att få den underbara magsjukan, men blev bättre när jag fick middagsmat i mig. Kanske bara var väldigt hungrig!?


De här fina snögubbarna hade de gjort på dagis idag....

Införskaffade Lina en stor gul pulka på ÖB så vi har en när det väl blir dags att bruka en. Hon blev förtjust och använde den som säng nere i hallen.
Efter maten hade Stefan några kompisar här och jag och Angelina passade på att busa. Det är alldeles för sällan som jag gör det känns det som. Det är så mycket som ska fixas hela tiden, men ibland får man lägga allt sådant åt sidan....


Vi spelade lite piano eller rättare sagt Angelina spelade...jag fick inte komma i närheten av tangenterna...

På kvällen fick Angelina åka till mormor eftersom jag skulle träna. Stefan skjutsade jag till slalombacken. Är bara bra om han hinner utnyttja backen så mycket som möjligt när den väl är öppen tycker jag. Han tycker ju det är så himla roligt och så får han massvis med frisk luft och motion.

Idag gick det konditionsmässigt mycket bättre på aerobicen men jag var allmänt virrig och rörde till det här och där. Blir så förbannad på mig själv när jag är sån...Det är vissa dagar alltså....Det var kul i alla fall och jag önskar att den där nervositeten som jag känner inför varje pass kunde gå över så skulle det gå bättre tror jag....


Blev så glad för nyss kom Lizzie hem. Har inte sett till henne på två dagar och då blir man lite bekymrad, men nu är hon på plats i alla fall....

Det där med att inte missa några handbolls-matcher stöp ju direkt eftersom Sveriges match mot Spanien visades redan klockan 18.00 idag. Har dock varit ute och surfat lite och förstod att Sverige vann. Helt underbart! Då är de med i slutstriden om gruppsegern!

Idrottsgalan missade jag också men det kändes mindre viktigt. 2008 var inget speciellt bra idrottsår för Sverige...Såg att Kalla fick Jerringpriset och det kan hon väl vara värd efter sin makalösa klättring i den där slalombacken. Det är ju minst sagt ett utav de mest minnesvärda svenska ögonblicket under fjolåret....

Idag förnyade jag mitt medlemskap i Viktklubb på nätet så nu måste jag kolla allehanda innehållsförteckningar och näringsvärde och anteckna varenda bit jag äter. Ganska krångligt till en början men när jag gick med i somras så funkade det i alla fall väldigt bra....i ungefär fem veckor....Att börja mitt i sommaren var kanske inte en så bra idé så jag ger det en chans till....Alla sätt är bra utom de dåliga! Jag ger i alla fall inte upp hur många gånger jag än misslyckas...så nu är det bara att ta nya tag....

Ha de så gött!

Kommentarer
Postat av: Theres

Kul med snö,här var det också kaos,jonathan/cassandra har också börjat åka slalom

heltokiga i valfjället.Kanske ses vi där nån gång,jag åkte första gången på 12år i år,men det gick.Hälsa alla och ha det så bra,va stor hon har blivit!

2009-01-20 @ 10:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback